דיווחים: ראש המודיעין האיראני פוטר בגלל כישלונו לנקום בישראל

במספר חשבונות טוויטר וטלגרם איראניים דווח כי חוסיין טאייב, ראש ארגון המודיעין של משמרות המהפכה ומי שעמד מאחורי הניסיונות לקדם פיגועים נגד תיירים ישראלים בטורקיה, סולק מתפקידו, אך טרם התקבל לכך אישור רשמי

זמן צפייה: 04:18

ראש ארגון המודיעין של משמרות המהפכה, חוסיין טאייב, פוטר מתפקידו, כך דווח הבוקר (חמישי) פי מספר חשבונות טוויטר וערוצי טלגרם איראניים, אך טרם התקבל אישור רשמי לכך. טאייב הוא האדם שעומד מאחורי הניסיונות לקדם פיגוע נגד תיירים ישראלים בטורקיה, כך אמרו ביום שישי האחרון גורמי ביטחון, וסילוקו מהתפקיד מגיע לכאורה על רקע כישלנו בכך.

לפי הגורמים, בשבוע שעבר התקבלו דיווחים מתוך איראן שמצביעים על קולות מתוך הממסד הביטחוני האיראני שדורשים להדיח את טאייב בעקבות סדרה של מחדלים וכישלונות שהוא אחראי להם. בין היתר טוענים כי טאייב אחראי לאי-עצירת סדרת הפעולות באיראן, בהם החיסולים של בכירים במשמרות המהפכה - חיסולים שמיוחסים לישראל - כמו גם כישלונות רצופים לקדם פעולות תגובה מחוץ לאיראן.

חשש מפיגוע איראני בטורקיה
חשש מפיגוע איראני בטורקיה | צילום: רויטרס, shutterstock

דיווחים אלו, מספרים גורמי הביטחון, מתארים את טאייב בתקופה האחרונה כמו חיה פצועה אחוזת תזזית, שמתוך חרדה עמוקה למעמדו אל מול המנהיג העליון עלי חמינאי, מנסה בטירוף עמוק להוציא בכל מחיר פיגוע נגד ישראלים בתורכיה ובמקומות נוספים.

טאייב, הידוע באישיותו הקיצונית שאיננה בוחלת באף אמצעי, מנסה בימים האחרונים לקדם פיגוע בישראלים תמימים בטורקיה, והוא עושה זאת מתוך מסע מטורף וחולני של מאבק על מעמדו בתוך הממסד הביטחוני האיראני.