אסון בבי"ח בסנגל: 11 תינוקות שרק נולדו - נספו בשריפה

קצר חשמלי שאירע בבית החולים בעיר טיוואוואן שבמערב המדינה הוביל לדליקה שגבתה את חייהם של התינוקות. האסון עורר ביקורת נוקבת מצד תושבי המדינה וגורמי האופוזיציה, שמתחו ביקורת חריפה על הממשלה הנוכחית - שכן זה אינו המקרה הראשון בו נהרגים תינוקות כתוצאה מרשלנות. "בלתי מתקבל על הדעת"

11 תינוקות נספו בשריפה בביה"ח בסנגל
11 תינוקות נספו בשריפה בביה"ח בסנגל | צילום: רויטרס

11 תינוקות שנולדו זה עתה נהרגו בשריפה בבית החולים "מאמה עבדו עזיז סי" שבעיר טיוואוואן (Tivaouane) שבמערב סנגל. לפי הדיווחים השריפה, שהתפשטה במהירות, נגרמה כתוצאה מקצר חשמלי שאירע בבית החולים. שלושה תינוקות ניצלו מהשריפה. כך, דווח היום ב-BBC.

נשיא סנגל, מאקי סאל, הביע את צערו העמוק בפני משפחות ההרוגים. שר הבריאות הוסיף כי "המצב מצער וכואב מאוד". לדבריו, הוקמה וועדת חקירה שתברר את הגורמים לשריפה. השריפה עוררה ביקורת נוקבת מצד תושבי המדינה וגורמי האופוזיציה שמתחו ביקורת חריפה על הממשלה הנוכחית: "בלתי על הדעת שתינוקות ימותו בבית חולים ציבורי".

נשיא סנגל, מאקי סאל
נשיא סנגל, מאקי סאל | צילום: רויטרס

זו לא הפעם הראשונה שפורצת שריפה בבית החולים "מאמה עבדו", כאשר לא מזמן פרצה שריפה במחלקת היולדות בבית החולים שהובילה למותם של ארבעה תינוקות. כמו כן, לאחרונה בבית החולים דווח על מקרה בו אישה לקראת לידה "התחננה" לניתוח קיסרי, ולאחר 20 שעות המתנה נפטרה ביחד עם העובר שלה.

11 תינוקות נספו בשריפה בביה''ח בסנגל
11 תינוקות נספו בשריפה בביה''ח בסנגל | צילום: רויטרס

11 תינוקות נספו בשריפה בביה''ח בסנגל
11 תינוקות נספו בשריפה בביה''ח בסנגל | צילום: רויטרס