מזדהים עם אוסטרליה: נאומי הזוכים ב"גלובוס הזהב" התמקדו באסון

הכוכבים הגדולים של תחרות פרסי הקולנוע והטלוויזיה התגייסו למען היבשת שעולה בלהבות וביקשו לתמוך באזרחיה. לאחר הקלה מסויימת בחום, ביבשת חוששים כעת מפני הכבדה נוספת שצפויה השבוע

זמן צפייה: 02:31

בטקס "גלובוס הזהב" שהתקיים אמש בלוס אנג'לס בחרו רבים מהזוכים לנצל את הבמה החשובה, כדי להעלות את המודעות לגל השריפות שפוקד בשבועות האחרונים את אוסטרליה ולנזק הכבד שנגרם לתושבים ולבעלי החיים.

כוכב הקולנוע ראסל קראו, שגם תושב ניו סאות' וולס שבמזרח אוסטרליה, מוקד השריפות מהגדולים ביותר, זכה בקטגוריית השחקן הטוב ביותר במיני סדרה, אבל נאלץ להישאר בבית בגלל האסון.

עשן אופף את סידני, אוסטרליה, בעקבות שריפות הענק באזור
עשן אופף את סידני, אוסטרליה, בעקבות שריפות הענק באזור | צילום: רויטרס

כמו ראסל קראו גם ניקול קידמן, שמתגוררת יחד עם בן זוגה קית' אורבן בסידני שנמצאת סמוך מאוד לאזורים הבוערים, מתמודדת כעת עם המציאות החדשה. היא ובעלה תרמו חצי מיליון דולר למאמצי הכיבוי והשיקום, והם מצטרפים לעוד רבים אחרים שפתחו את כיסם, בהם הזמרת פינק שתרמה סכום דומה, וגם הטניסאית האוסטרלית, אשלי ברט.

בעוד פחות משלושה שבועות אמורה להתקיים אליפות אוסטרליה הפתוחה – אחד מארבעת טורנירי הטניס הגדולים של השנה. קיומה במועד עומד כרגע בסימן שאלה נוכח זיהום האוויר הכבד שנגרם מהעשן הסמיך, שעלול להקשות על השחקנים ואף לפגוע בבריאותם.

למרותהקלה מסויימת בחום  מסוף השבוע הלוהט, ואפילו גשם קל שסייע מעט למאמצי הכיבוי, ביום חמישי צפויה הכבדה נוספת. מה שעלול להגביר שוב את האש – וגל השריפות המטורף באוסטרליה נראה כרגע רחוק מאוד מסיום.