איראן הצהירה: שיחות הגרעין יתחדשו ב-29 בנובמבר

ברקע המתיחות בין טהרן לוושינגטון והלחץ המופעל על המדינה האיסלאמית, איראן הודיעה כי השיחות יתחדשו בסוף החודש. ארה"ב בירכה על ההודעה, דובר משרד החוץ האמריקני: "חלון ההזדמנויות קיים"

זמן צפייה: 00:16

איראן הצהירה הערב (רביעי) כי שיחות הגרעין יתחדשו ב-29 בנובמבר. בכיר בצוות המשא ומתן של המדינה צייץ בטוויטר כי כי סיכם עם נציג האיחוד האירופי על התחלת השיחות בווינה. בשבוע שעבר דווח מפי גורם עלום כי איראן תהיה מוכנה לשיחות ישירות עם גורמים אירופאים בנוגע לחזרה להסכם הגרעין מ-2015.

ארצות הברית בירכה על ההודעה והודיעה כי שליח וושינגטון בנושא איראן, רוברט מאלי, יוביל את השיחות. דובר משרד החוץ האמריקני נד פרייס אמר בתגובה כי "בשביל שהשיחות יצליחו, הן צריכות להתחיל בדיוק היכן שנפסקו בסבב השיחות השישי בווינה". לטענתו, ההתקדמות האחרונה חלה בשיחות הללו.

לאחר מכן נשאל מתי ארצות הברית תחליט שנגמר חלון ההזדמנויות עבור איראן, ואמר שכרגע החלון עדיין קיים. יחד עם מעצמות נוספות יוחלט מתי איראן תגיע לסטטוס שבו כבר לא יהיה ניתן לחזור לשיחות.

כזכור, לפני כשבוע הטיל משרד האוצר האמריקני סנקציות על מספר גורמים איראניים שקשורים לתוכנית ייצור הרחפנים של משמרות המהפכה. זאת, לפני חידוש המשא ומתן על הסכם הגרעין בין המשטר בטהראן למעצמות. משרד החוץ האיראני מסר בתגובה: "הסנקציות החדשות מצד ארצות הברית סותרות את הרצון לחזור להסכם הגרעין".

בין הבכירים עליהם הוטלו סנקציות, נמצא סעיד אקאג'אני, מפקד מערך הרחפנים בחיל האוויר של משמרות המהפכה, שבהובלתו ביצעה הותקפה המכלית Mercer Street במפרץ עומאן, תקיפה שבה נהרגו שני אנשי צוות.