גרמניה הוציאה רשמית את חזבאללה מהחוק - פעילים בארגון נעצרו

משרד הפנים פרסם צו פדרלי האוסר על פעילות ארגון הטרור במדינה. המשטרה החלה לפעול נגד כ-1,050 בני אדם שלפי ההערכות לוקחים חלק בפעילות, כמה מהם נחקרו. השר כץ: "צעד משמעותי במאבק בטרור"

זמן צפייה: 00:25

משרד הפנים בגרמניה פרסם הבוקר (חמישי) צו פדרלי המוציא את ארגון חזבאללה מחוץ לחוק במדינה. הצו אוסר על תושבי גרמניה לקיים כל קשר עם פעילי חזבאללה, וכן אוסר שימוש בסמליו ונכסיו של הארגון. אלה שכבר קיימים - יוחרמו. במקביל, המשטרה המקומית ביצעה שורה של פשיטות ברחבי המדינה ועיכבה חברים בארגון.

שר החוץ ישראל כץ בירך על ההחלטה, ואמר "מדובר בהחלטה חשובה ביותר וצעד ערכי ומשמעותי במאבק העולמי נגד הטרור. אני מבקש להביע את הערכתי לממשלת גרמניה על הצעד ובטוח שממשלות רבות במזרח התיכון וקורבנות טרור החזבאללה שותפים לתודה זו".

"אני קורא למדינות אירופה נוספות ולאיחוד האירופי להצטרף ולאמץ מדיניות מתחייבת זו ולקרוא לילד בשמו - חזבאללה, על זרועותיו הצבאית והמדינית, הוא ארגון טרור וכך יש להתייחס אליו", סיכם כץ.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מעמדת היועמ"ש ועד ההכרעה: לוח הזמנים להחלטת בג"ץ לגבי נתניהו

ספורט – מותר, פארקים – אסור: ההנחיות המעודכנות החל מהיום

לראשונה: ועדת השרים לשבויים ונעדרים ערכה דיון במגעים עם חמאס

הפגנת תומכי חזבאללה בביירות
הפגנת תומכי חזבאללה בביירות | צילום: רויטרס

בדצמבר אישר הבית התחתון בפרלמנט הגרמני הצעה של הקנצלרית אנגלה מרקל לאסור את פעילות חזבאללה בשטח גרמניה. ההחלטה התקבלה ברוב גורף. שגריר ישראל במדינה, ג'רמי יששכרוף, בירך בזמנו על הקביעה, ואמר: "זהו צעד מהותי, אני מקווה שהוא יעודד מדינות אחרות לפעול בצורה דומה כלפיי הארגון".

ההחלטה, שקיבלה תמיכה משתי המפלגות המרכזיות בבית הנבחרים, כמו גם על ידי מפלגת האופוזיציה, עברה כאמור ברוב מוחץ. שלוש המפלגות האחרות בבית הנבחרים נמנעו, ולא נרשמו כלל קולות נגד החוק.

מטעם משרד החוץ נמסר אז כי הם "מברכים על ההחלטה שהתקבלה בבונדסטאג שמציגה את הדברים כפי שהם: חזבאללה כולו הוא ארגון טרור שנתמך על ידי איראן, ללא אבחנה פקטיבית בין זרוע צבאית לזרוע מדינית. חזבאללה לא רק מאיים על אזרחי ישראל, אלא גם חותר תחת הריבונות הלבנונית ומערער את היציבות האזורית. אנו מקווים שמדינות נוספות באירופה ינקטו בצעדים דומים ביחס לחזבאללה בעקבות החלטת הבונדסטאג".