נסראללה איים על מפלגה נוצרית בלבנון: "יש לנו 100 אלף לוחמים"

לאחר ש-7 אנשים נהרגו בהפגנה בביירות, מזכ"ל חיזבאללה האשים את מפלגת "הכוחות הלבנונים" הנוצרית בחתירה למלחמת אזרחים. "תירגעו ותתנהגו בנימוס - נקווה שהנוצרים בלבנון יבינו זאת"

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נשא הערב (שני) נאום מהבונקר בביירות, שבו איים על מנהיג המפלגה הנוצרית בלבנון, "הכוחות הלבנונים", והאשים אותו בחתירה למלחמת אזרחים. בדבריו הזהיר את המפלגה ואמר: "אני חושף את המספר הבא כדי למנוע מלחמת אזרחים ולא כדי לאיים בה - השלד הצבאי האנושי והלבנוני של חיזבאללה מונה 100 אלף לוחמים". עוד אמר נרסאללה: "אני מציע למפלגה שיזנחו סופית את רעיון הלחימה הפנימית ומלחמת האזרחים, יירגעו וינהגו בנימוס. נקווה שהנוצרים בלבנון ייעצו להם זאת גם".

נסראללה התייחס לחקירת האסון בנמל ביירות שקדם לאירועים ביום חמישי האחרון ואמר "אנחנו דבקים מאוד בנוגע לחקר האמת בכל מה שקשור לאסון בנמל ביירות, בעיקר בגלל שמהרגע הראשון האשימו אותנו בעניין. כשראינו שמסלול החקירה הולך לכיוון לא צודק ושאף אחד מלבד חיזבאללה לא אשם – אז נשב בשקט?".

העימותים בביירות בעקבות הירי בהפגנה
העימותים בביירות בעקבות הירי בהפגנה | צילום: רויטרס

מנהיג חיזבאללה התייחס גם לישראל ואמר "עלינו לשמור על מה שבשבילו נפלו אלפי שהידים והיא לבנון בטוחה ויציבה. בכירים בישראל חוששים ממלחמה איתנו ואם תתרחש מלחמת אזרחים – מי יעזור לכם? ישראל שעומדת על רגל וחצי על הגבול וחוששת לקיומה או ארה"ב שברחה מאפגניסטן? ישראל חוששת ממלחמה איתנו ולכן מהמרת על מלחמת אזרחים בלבנון, תפתחו את העיניים שלכם ותשמעו מה הישראלים אומרים".

כזכור, על רקע חקירת הפיצוץ בנמל ביירות, בו נהרגו יותר מ-200 איש לפני כשנה, התקיימה ביום חמישי הפגנה בבירת לבנון מצד תומכי מפלגת חיזבאללה ותנועת אמל. 7 בני אדם נהרגו ועשרות נפצעו לאחר שנפתחה אש לעבר המשתתפים בהפגנה, שמטרתה הייתה למחות על תפקוד השופט, טארק ביטאר, אשר עומד בראש ועדת החקירה לאסון ורמז למעורבות חיזבאללה.