הממלכה בוערת: יותר מ-40 מעלות נמדדו בבריטניה

במסגרת גל החום הפוקד את אירופה, טמפרטורת שיא של כל הזמנים נרשמה בממלכה. חלק ממסלולי המטוסים ומסילות הרכבת המובילות לנמל התעופה הית'רו שבלנדון התעוותו ונמסו כתוצאה מהחום. הממשלה הכריזה על "מצב חירום לאומי" - וקראה לתושבים להימנע לצאת מהבתים

זמן צפייה: 06:02

לראשונה בהיסטוריה של הממלכה המאוחדת, ובמסגרת גל החום הפוקד את אירופה וגם את בריטניה, נרשמה היום (שלישי) טמפרטורת שיא העומדת על 40.2 מעלות צלזיוס, שנמדדה בנמל התעופה הית'רו שבבירה לונדון. בתוך כך, חלק ממסלולי המטוסים ומסילות הרכבת המובילות לנמל התעוותו ונמסו כתוצאה מהחום, ובהתאם - נסגרו לתנועה. גם ברחבי בריטניה, כבישים רבים נוספים ניזוקו כתוצאה מגל החום הקשה במדינה.

החזאים בבריטניה דיווחו כי הסביבות השעה 12:50 בצהריים, נרשמה הטמפרטורה בנמל, ששברה את השיא הקודם שנמדד בו, שעמד על 38.7 מעלות צלזיוס. "לראשונה אי פעם, 40 צלזיוס נמדדו באופן זמני בבריטניה", נמסר בהודעת רשות מזג האוויר הבריטית - ה-"Met Office". "הטמפרטורות עדיין מטפסות במקומות רבים ברחבי הממלכה, היו מודעים למזג האוויר". במהלך הלילה החולף - נרשמה טמפרטורת שיא של כל הזמנים בבריטניה: יותר מ-25 מעלות.

לונדון: הרחובות ריקים בעקבול גל החום
לונדון: הרחובות ריקים בעקבות גל החום | צילום: רויטרס

בהמשך, ממשלת בריטניה הכריזה על "מצב חירום לאומי". בתוך כך, שר התחבורה הבריטי גרנט שאפס אמר כי "ייקח שנים רבות עד שבריטניה תוכל לשדרג במלואן את התשתיות שלה כדי שתוכל להתמודד עם טמפרטורות גבוהות יותר". בכירים נוספים בממשלת בריטניה קראו לתושבי הממלכה להימנע לצאת מהבתים.

לדבריו של שאפס, "שני מסלולי טיסה בנמל התעופה נפגעו. כמו כן, גם כמה פסי רכבת. היינו עדים לכמות ניכרת של שיבושים בנסיעות. התשתיות, שחלק גדול מהן נבנו עוד בתקופה הוויקטוריאנית, פשוט לא נבנו כדי לעמוד בטמפרטורות גבוהות כמו אלו".

אלפים עזבו את בתיהם. פורטוגל
אלפים עזבו את בתיהם. פורטוגל | צילום: רויטרס

בימים האחרונים, רבבות בני אדם כבר פונו מבתיהם בספרד ובפורטוגל בעקבות שריפות ענק המשתוללות במדינה. גם בדרום-מערב צרפת הטמפרטורות נוסקות. השריפות משתוללות - והקלה בחום לא נראית באופק: מהשבוע שעבר חווות ספרד, פורטוגל וצרפת גל חום קיצוני והטמפרטורות זינקו ל-47 מעלות צלזיוס בפורטוגל ויותר מ-40 מעלות בספרד. למעלה מ-1,300 בני אדם נהרגו עד כה בשתי המדינות.

בפורטוגל מכה גל החום בעיקר בצפון-מזרח העיר פורטו והשריפות שמשתוללות כילו כבר עשרות אלפי דונמים. 50 עיירות נשרפו. בספרד, סמוך לקוסטה דל סול, אלפי בני אדם ברחו מבתיהם בשל שריפת ענק שמשתוללת באזור - 70 אלף דונמים עלו באש. בדרום מערב צרפת, 19,300 דונם נשרפו כליל, ואילצו 34 אלף תושבים מקומיים להתפנות מבתיהם. גם ביווון מתמודדים כוחות הכיבוי עם עשרות מוקדי שריפות שפרצו ברחבי המדינה, וגם בחופה הצפוני של כרתים. מאות בני אדם פנו. בצפון מרוקו פרצו גם כן דליקות וכמה כפרים פונו - אחד מהם אף נהרס כליל.