גל חום באירופה, שרפות ענק בספרד: "טעימה קטנה מהעתיד"

בכמה אזורים ברחבי ספרד פרצו שריפות ענק, כאשר כוחות הכיבוי במדינה פועלים לכיבוי שלהן. זאת, כחלק מגל חום רחב הפוקד את אירופה במסגרתו נרשמו טמפרטורות שיא ברחבי היבשת, מאז החלו המדידות בשנת 1947

זמן צפייה: 01:13

בסרגוסה שבצפון-מזרח ספרד פרצו אתמול (שבת) שרפות ענק, כאשר הכבאים המקומיים עדיין נאבקים בכדי להשיג עליהן שליטה. כמו כן, נרשמו שרפות גם באזורים נווארה ולה ריוחה שבצפון המדינה, קטלוניה (צפון-מזרח) ובסמורה הקרובה לגבול עם פורטוגל. אתמול בשעה 16:00, הטמפרטורה שנמדדה באזור סרגוסה עמדה על 40.9 מעלות צלזיוס, כאשר בדרום המדינה נרשמו 42 מעלות - שיא מאז החלו המדידות בשנת 1947.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2206190907' autoplay='0' credit='' desc='גל חום באירופה' poster='' kid='1_etonzrk2' duration='']

כמו כן, 20 אלף דונמים נשרפו כליל ברכס ההרים סיירה דה לה קולברה שבסמורה, והשריפה עדיין פעילה. בתוך כך, 11 כפרים באזור פונו ו-500 כבאים פועלים באזור. ברנרדו פונס, חקלאי בן 63 מהעיר סרגוסה אמר כי "זוהי עדות לשינוי אקלים. זה מדאיג מאוד, היו לנו שיאים של 34-35 מעלות בחודש מאי, ועכשיו ביוני, נרשמו 44 מעלות". מריסה גוטיירז, ששהתה אתמול בעיר אמרה כי "מזג האוויר היה נורא. רוח חמה שהרגישה כאילו הגיעה מהמדבר. זה לא נורמלי. בתקופה הזו של השנה בדרך כלל יש מזג אוויר נעים, אבל לא ככה".

שריפות ענק בספרד
שריפות ענק בספרד | צילום: רויטרס

גל החום תקף מדינות נוספות באירופה ביניהן אנגליה, צרפת, איטליה, גרמניה וביוון ובסוף השבוע יגיעו גם לפולין, אוסטריה ולמדינות דרום אירופה. בצרפת, אתמול נמדדה טמפרטורת שיא של 40 מעלות - הגבוהה ביותר מאז החלו למדוד את תשקיף מזג האוויר במדינה. דוברת ארגון המטאורולוגיה הבינלאומי, קלייר נוליס, אמרה כי "גלי החום הופכים ליותר ויותר חמורים בגלל ריכוז של גזי חממה באטמוספרה. החום הנוכחי הוא רק טעימה מקטנה ממה שמצפה לנו בעתיד".

שריפות ענק בספרד
שריפות ענק בספרד | צילום: רויטרס

שריפות ענק בספרד
שריפות ענק בספרד | צילום: רויטרס

שריפות בספרד
מטוס כיבוי בספרד | צילום: רויטרס

שריפות ענק בספרד
מאמצי הכיבוי | צילום: רויטרס