הנסיך הארי על הפרישה מבית המלוכה: "לא הייתה אופציה אחרת"

לראשונה מאז ההכרזה על הפרישה: הנסיך נאם באירוע צדקה והתייחס להחלטה שקיבל עם רעייתו מייגן, לפרוש מתפקידיהם בבית המלוכה. "אני רוצה שתשמעו את האמת ממני, כהארי, ולא כנסיך או דוכס"

זמן צפייה: 02:19

הברקזיט המלכותי: פחות מיממה אחרי ההודעה הרשמית של בית המלוכה, הנסיך הארי הגיב הלילה (שני) בפעם הראשונה על ההחלטה שקיבל ביחד עם רעייתו מייגן - לפרוש מתפקידיהם הבכירים בבית המלוכה ולצאת לחיים עצמאיים, שבהם יפרנסו את עצמם ולא יתקיימו מכספי מימון ציבורי.

הנסיך נשא את הדברים בנאום במהלך אירוע צדקה בלונדון, ואמר כי הוא רוצה שהנוכחים ישמעו את האמת ישירות ממנו. "אני מדבר כאן כהארי, ולא כנסיך או דוכס", אמר. "אותו הארי בו צפיתם גדל במשך 35 שנים, אך עם השקפת עולם ברורה יותר".

"בריטניה היא ביתי ומקום שאני אוהב, וזה לעולם לא ישתנה", הבטיח הארי. "גדלתי בתחושה שכה רבים מכם תומכים בי, וראיתי כיצד קיבלתם את מייגן בזרועות פתוחות בזמן שצפיתם בי מוצא את האהבה והתקווה להן חיכיתי כל חיי".

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

הארי ומייגן יאבדו התארים המלכותיים – ולא יזכו למימון ציבורי

המלכה נפגשה עם הארי: מכבדת את ההחלטה לעזוב באופן חלקי לקנדה

זעם בבית המלוכה: הארי ומייגן לא עדכנו את המשפחה על החלטתם

 

View this post on Instagram

 

at tonight’s dinner for supporters of Sentebale in London Video © SussexRoyal

A post shared by The Duke and Duchess of Sussex (@sussexroyal) on

"אני יודע שכולכם למדתם להכיר אותי מספיק כדי לסמוך על כך שהאישה אותה בחרתי כרעייתי מחזיקה באותם ערכים שאני מחזיק בהם. שנינו עשינו כל שיכולנו למען המדינה שלנו ומילאנו את תפקידינו בגאווה", סיפר הנסיך. "כשהתחתנו היינו נרגשים ומלאי תקווה, ובאנו כדי לשרת את האומה. מסיבות אלו, מעציב אותי מאוד שהמצב הגיע לכדי כך".

"ההחלטה שקיבלנו, לקחת צעד אחורה, אינה החלטה שהתקבלה בקלות ראש", אמר. "קדמו לכך חודשים רבים של שיחות אחרי שנים כה רבות רצופות אתגרים. אני יודע כי לא תמיד פעלתי נכון, אך לא משנה מה, לא הייתה אופציה אחרת".

המלכה אליזבת', הנסיך הארי ורעייתו, מייגן מרקל
המלכה אליזבת', הנסיך הארי ורעייתו, מייגן מרקל | צילום: רויטרס

"אני רוצה להבהיר דבר אחד: אנחנו לא עוזבים, ואנחנו בטח לא עוזבים אתכם", הדגיש הארי. "קיווינו שנוכל להמשיך לשרת את המלכה, את חבר העמים הבריטי ואת עמיתי הצבאיים, אך ללא מימון ציבורי. לצערנו, הדבר לא היה אפשרי. השלמתי עם כך, בידיעה כי הדבר אינו משנה את מי שאני או את מחויבותי לבריטניה".

"אני מקווה כי תבינו עד לאן הגיעו הדברים, עדי כדי כך שנאלצתי לקחת צעד אחורה וממשפחתי ומכל מה שהכרתי, כדי לקחת צעד קדימה לתוך מה שאני מקווה שיהיו חיים שלווים יותר", אמר הנסיך. "נולדתי לתוך החיים האלו, וזה היה כבוד גדול לשרת את ארצי ואת המלכה. זו היתה זכות לשרת אתכם, ואנו נמשיך לנהל חיים של שירות ציבורי".

הנסיך הארי והדוכסית מייגן מציגים את התינוק
הנסיך הארי והדוכסית מייגן מציגים את התינוק | צילום: רויטרס

"תמיד ארחוש את הכבוד הרב ביותר לסבתי, המפקדת שלי, ואני אסיר תודה לה ולמשפחתי על התמיכה שהפגינו בי ובמייגן בחודשים האחרונים. אמשיך להיות אדם שמדינתו יקרה לו ושמקדיש את חייו לקדם את הארגונים, התנועות והקבוצות הצבאיות שכה חשובות לי".

"ביחד, חינכתם אותי על החיים. והתפקיד הזה לימד אותי רבות על מה נכון וצודק, הרבה מעבר למה ששיערתי שאלמד", סיכם הארי. "תודה לכם על שנתתם לי את האומץ לקחת את הצעד הזה".

אליזבת מלכת אנגליה
אליזבת מלכת אנגליה | צילום: רויטרס

כאמור, אתמול הודיע בית המלוכה הבריטי כי הנסיך הארי ורעייתו מייגן מרקל יאבדו את זכותם למימון מכספי ציבור, ולא יקראו יותר "הוד רוממותם". זאת, בתגובה להצהרת הזוג לפני כשבועיים, על יציאתם החלקית לחיים עצמאיים הכוללת מעבר לקנדה. בנוסף, יאלץ הזוג להחזיר מימון שקיבל לשיפוץ ביתם. המלכה אליזבת מסרה כי "הארי, מייגן וארצ'י תמיד יהיו חלק מהמשפחה שלנו. כל המשפחה מקווה שההסכם יאפשר להם לבנות את חייהם החדשים בשמחה ובשלום. אני מודעת לאתגרים שהם חוו בשנתיים האחרונות ותומכת ברצונם לחיים עצמאיים יותר".

בשבוע שעבר הודיעה המלכה כי תאפשר להארי ולמרקל לחלק את זמנם בין קנדה והממלכה. "על אף שהיינו מעדיפים שהם ישארו פעילים כחלק ממשפחת המלוכה, אנחנו מכבדים ומבינים את רצונם לחיות חיים עצמאיים יותר כמשפחה". ב"רויטרס" פורסם כי הפגישה, הראשונה בין בני המשפחה מאז הודיעו הארי ומייגן על הפרישה, התקיימה באחוזתה הפרטית של המלכה במזרח אנגליה, בית סאנדרינגהאם. מייגן, שחזרה לקנדה, השתתפה גם היא, באמצעות שיחת ועידה.

הנסיך הארי וארוסתו מייגן מרקל
הנסיך הארי ורעייתו מייגן מרקל | צילום: Getty Images / אימאג'בנק

בחודש שעבר, כאמור, הודיעו הדוכס והדוכסית מסאסקס, כי הם "לוקחים צעד אחורה" ממעמדם, לא יכהנו עוד כ"חברים בכירים" בבית המלוכה ומתכוונים לפרנס את עצמם. זאת לאחר חודשים של שמועות על משבר ביחסים עם יתר המשפחה.

על פי ההצהרה ששוחררה על ידי ארמון בקינגהאם, הזוג מעוניין "למלא תפקיד חדש במוסד" בזמן שיחיו בין בריטניה לאמריקה הצפונית, כשבמקביל הם יתמכו במלכה. "האיזון הזה יאפשר לנו לגדל את בננו בהערכה למסורת המלכותית, ובמקביל גם לספק למשפחתנו את המרחב להתמקד בפרק הבא - השקת מוסד צדקה חדש", נכתב בהצהרה על ידי בני הזוג.