בגיל 101: "האיש הכי מאושר בעולם" ושורד השואה הלך לעולמו

אדי ג'אקו, שהיה במחנה אושוויץ, חיבר רב מכר עולמי, והקדיש את חייו לחינוך על סכנות האי-סובלנות, נפטר היום באוסטרליה. חברי הפרלמנט ספדו לו "איבדנו ענק", "היווה השראה ושמחה"

שורד השואה ומחבר רב המכר העולמי "האיש הכי מאושר בעולם" אדי ג'אקו נפטר היום בניו סאות' ווילס שבאוסטרליה בגיל 101. ג'אקו נולד בשנת 1920 בגרמניה, תחת השלטון הנאצי נשלח למחנה הריכוז בוכנוואלד ולאחר מכן לאושוויץ, שבו נרצחו שני הוריו. הוא הצליח לשרוד ובשנות ה-50 עבר לאוסטרליה, שם החליט להקדיש את חייו לחינוך על סכנות האי-סובלנות.

בספרו האוטוביוגרפי שעונה לשם "האיש הכי מאושר בעולם: החיים היפים של שורד אוושויץ", שיצא בשנה שעברה לציון יום הולדתו ה-100 כתב: "זהו המסר שלי, כל עוד אני חי, אני אחנך שלא לשנוא". הספר גולל את הישרדותו, כיצד הצליח לברוח מצעדת המוות והסתתר במערה, עד שחולץ על ידי חיילים אמריקנים. הוא כינה עצמו "האיש הכי מאושר בעולם", על אף הזוועות להם היה עד במחנות הריכוז ואמר "החיים הם מה שאתה רוצה שהם יהיו, החיים בידיים שלך".

רבים ספדו לו ברשתות החברתיות, ביניהם חבר הפרלמנט ג'וש פריידנברג שאמר "אוסטרליה איבדה ענק" וראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון שכתב בפוסט בפייסבוק כי חייו של ג'אקו "היוו שמחה והשראה", "אדי החליט להפוך את חייו לעדות כיצד תקוה ואהבה יכולות לנצח ייאוש ושנאה".