נס גדול היה שם: מנהיגי העולם ואנשי תרבות מברכים לחנוכה

איחולי חג שמח ותמיכה בעם היהודי נשמעו מצד נשיא ארה"ב, ר"מ קנדה טרודו ור"מ בריטניה. פול מקרטני פרסם ברכת חג באינסטגרם, והאסטרונאוטית היהודיה ג'סיקה מאיר שלחה את ברכתה מהחלל

זמן צפייה: 00:55

כמו בכל שנה ברחבי העולם, מנהיגים ואנשי תרבות בירכו אתמול (ראשון) את יהודי העולם בחג חנוכה שמח. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם הצהרה שבה בירך את העם היהודי לקראת חג האורות וציין: "מערכת היחסים בין ישראל וארצות הברית, אחת מהבריתות המוערכות ביותר שיש לנו, חזקה מתמיד. נמשיך לעמוד לצידה, ולצד העם היהודי".

גם ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, הצטרף לאיחולים ופרסם ברכת חג בעמוד טוויטר שלו אתמול. לברכה צורף סרטון שבו מסביר טרודו את מנהגי החג, וכן אומר: "החג הוא תזכורת לכוחו האדיר של העם היהודי. כאן בקנדה זוהי גם תזכורת לתרומתה הגדולה של הקהילה היהודית למדינה שלנו. ממשלתנו תמיד תעמוד לצד העם היהודי, ולהילחם באנטישמיות". לסיכום דבריו, הוסיף ראש הממשלה הקנדי בעברית כמעט צחה: "חג חנוכה שמח".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

סיורי חנוכיות, פסטיבלים ומסלולי טיולים: כל האטרקציות לחנוכה

לקראת חנוכה: רשתות הצעצועים נערכות להסתערות העונתית

"מכעיס": הורים התבקשו לשלם שלא כחוק – ומסיבת החנוכה בוטלה

ילדים מדליקים חנוכיה
ילדים מדליקים חנוכיה | צילום: רויטרס

ברכות החג הגיעו גם מכיוון יבשת אירופה. ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, פרסם בעמוד הטוויטר שלו ברכה וכתב: "לכל חברינו היהודים, שכנים וקרובים, בכל רחבי העולם - אני מאחל לכם חג חנוכה שמח. בריטניה לא הייתה בריטניה בלי הקהילה היהודית שבה". מנהיג הלייבור במדינה, ג'רמי קורבין, פרסם ברכת חג גם הוא וציין: "מנהג הדלקת הנרות הוא סמל לתקווה שאוחז בה העם היהודי במשך יותר מאלפיים שנים. הוא המשיך גם בתקופות אפלות של העם היהודי, בעת האינקוויזיציה וכן בברגן בלזן". נוסף עליהם, פרסם גם שר החוץ הגרמני הייקו מאס איחולי חג שמח.

גם מאזור אסיה התקבלו ברכות. ראש הממשלה ההודי נרנדרה מודי כתב בטוויטר: "הדימיון חגיגות חנוכה והחג ההודי דיוואלי מצביעים על זיקה תרבותית בין העמים, החוגגים שניהם אור וניצחון על הרע".

Britain would not be Britain without its Jewish community. And we will stand with you and celebrate with you - at Chanukah and all year round. pic.twitter.com/S5ClRprCuL


כוכב הביטלס לשעבר, פול מקרטני, ברך אף הוא בעמוד האינסטגרם שלו את מערציו והיהודים וכתב: "חנוכה שמח לכם!".

 

View this post on Instagram

 

Happy Hanukkah to ye! ? #PaulMcCartney #Hanukkah #HappyHanukkah

A post shared by Paul McCartney (@paulmccartney) on

הברכה הרחוקה, ואולי המרגשת ביותר הגיעה מהחלל החיצון. האסטרונאוטית היהודיה ג'סיקה מאיר פרסמה תמונה של גרביה ועליה ציורים חנוכיות, כשהן על רקע כדור הארץ והחלל החיצון. בחודש מאי, לפני שעשתה את המסע המרגש אל תחנת החלל הבין-לאומית סיפרה מאיר שתיקח עמה כמה חפצים אישיים, בהם דגל ישראל, זוג גרביים עם ציור של חנוכייה ואת חליל הפיקולו, שבו היא מנגנת. בתגובה להודעה כי תטוס לחלל, ותיקח עמה את הפריטים הללו, נשיא המדינה ראובן ריבלין בירך בעמוד הטוויטר שלו: "תודה שאת לוקחת אותנו איתך. אנחנו גאים בך".

ג'סיקה מאייר האסטרונאוטית היהודיה, לרגל חנוכה, מהחלל
ג'סיקה מאייר האסטרונאוטית היהודיה, לרגל חנוכה, מהחלל | צילום: חדשות 13