"אנטישמיות היא רוע מתמשך": חמאס יוכרז כארגון טרור בבריטניה

בהתאם לתוכנית של שרת הפנים הבריטית, הארגון יאסר על פי חוק הטרור, ותומכי חמאס עלולים לעמוד בפני עד 10 שנות מאסר. שר החוץ לפיד: "דיאלוג אינטימי ומוצלח בין ישראל ובריטניה"

זמן צפייה: 01:30

חמאס יוגדר כארגון טרור בבריטניה, כך תכריז היום (שישי) שרת הפנים של הממלכה, פריטי פאטל מהמפלגה השמרנית. בהתאם לתוכנית שעליה צפויה השרה להודיע בוושינגטון, שם היא מבקרת בכירים בממשל ביידן, הארגון יאסר על ידי הממשלה על פי חוק הטרור, ותומכי חמאס עלולים לעמוד בפני עד 10 שנות מאסר.

המשמעות היא שכל מי שיביע תמיכה בחמאס, יניף את דגלו או יארגן פגישות לארגון - יעבור על החוק. פאטל מקווה לקדם את השינוי בפרלמנט בשבוע הבא, בצעד שלדבריה יעזור להילחם באנטישמיות. עד כה, בריטניה הוציאה מחוץ לחוק רק את הזרוע הצבאית של הארגון, גדודי עז-א-דין אל-קסאם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

התחזית: גשם מקומי ברוב האזורים, חשש להצפות ושיטפונות

המעצר של משה חוגג: המשטרה בוחנת אם הלבין כספים דרך ארגון פשע

המעצר, השחרור והשנ"צ בבית: הזוג אוקנין בריאיון אחרי החזרה לישראל

שרת הפנים הבריטית פריטי פאטל
שרת הפנים הבריטית פריטי פאטל | צילום: רויטרס

"איננו יכולים להפריד עוד בין הצד הצבאי והפוליטי", אמרה פאטל לכתבים בוושינגטון, "זה מבוסס על מגוון רחב של מודיעין ומידע. חמאס הוא ארגון אנטישמי ביסודו ובעיקרו. אנטישמיות היא רוע מתמשך שלעולם לא אסבול. אנשים יהודים מרגישים לא בטוחים - בבית הספר, ברחובות, כשהם מתפללים, בבתיהם ובאינטרנט".

"זהו צעד חשוב, במיוחד עבור הקהילה היהודית", הוסיפה פאטל, "אם נסבול קיצוניות, זה ישחק את הביטחון". חמאס כבר הוגדר כארגון טרור והוצא מחוץ לחוק בארצות הברית, קנדה והאיחוד האירופי, ובמקומות אלה ניתן לעקל את נכסיו ולכלוא את חבריו.

יאיר לפיד
יאיר לפיד | צילום: רויטרס

שר החוץ יאיר לפיד הגיב להחלטה הצפויה של בריטניה ומסר: "אני מודה לשרת הפנים הבריטית פריטי פאטל, לשרת החוץ ליז טרוס ולכל ממשלת בריטניה, על ההחלטה הצפויה לראות בארגון הטרור חמאס, על כל זרועותיו, ארגון טרור. זו החלטה חשובה ומשמעותית שנותנת לגופי הביטחון הבריטים כלים נוספים כדי למנוע את המשך ההתעצמות של ארגון הטרור חמאס, גם בבריטניה".

"אין חלק לגיטימי לארגון טרור וכל ניסיון להפריד בין חלקים של ארגון טרור הוא מלאכותי", הוסיף לפיד, "ההצהרה שצפויה היום מסכמת דיאלוג אינטימי ומוצלח בין ישראל ובריטניה בהובלת משרד החוץ וצוות השגרירות שלנו בלונדון בראשות השגרירה ציפי חוטובלי ואנו מודים לבריטים על שיתוף הפעולה הפורה גם בנושא זה".

ראש הממשלה נפתלי בנט צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "חמאס הוא ארגון טרור, פשוט כך. "הזרוע המדינית" מאפשרת את הפעילות הצבאית שלו. אותם טרוריסטים - רק בחליפות. תודה וההערכה רבה לידידי בוריס ג'ונסון על המנהיגות בנושא".