אוסטרליה הודיעה: הזרוע המדינית של חמאס גם תוכרז כארגון טרור

לאחר שהזרוע הצבאית כבר הוכרזה כארגון טרור, הממשל במדינה הדרומית הוסיף גם את הגוף הפוליטי לרשימה, ומצטרף בזאת למדינות נוספות שהחליטו להרחיב את ההכרה. "אין מקום באוסטרליה לאידיאולוגיות השנאה שלהם"

פעילי חמאס חוגגים את הניצחון ברצועת עזה
פעילי חמאס חוגגים את הניצחון ברצועת עזה | צילום: רויטרס

הממשל הפדרלי של אוסטרליה הודיעה הלילה (חמישי) כי גם הזרוע המדינית של חמאס תוכרז כארגון טרור, זאת בהמשך לצירוף הזרוע הצבאית של חמאס לרשימת ארגוני הטרור המוכרים על ידי המדינה. אוסטרליה תצטרף לרשימת מדינות, בהן בריטניה, ארצות הברית, ישראל ומדינות נוספות שהחליטו להרחיב את ההכרה גם לזרוע הפוליטית של הארגון ששולט ברצועת עזה.

שרת הפנים האוסטרלית, קארן אנדרוז, אמרה כי דעותיו של חמאס "מטרידות מאוד" והוסיפה כי "אין מקום באוסטרליה לאידיאולוגיות השנאה שלהם. החוקים שלנו צריכים להיות מכוונים לא רק לפעולות טרור ולטרוריסטים, אלא גם לארגונים שמתכננים, מממנים ומבצעים את הפעולות הללו".

חמושים של חמאס בעזה
חמושים של חמאס בעזה | צילום: רויטרס

על פי החוק באוסטרליה, מי שאשם בעבירות של ארגון טרור, לרבות חבר, גיוס, קבלת הכשרה או מימון עבור ארגון טרור עלול לעמוד בפני מאסר של עד 25 שנים.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר: "אני מברך על החלטתה של אוסטרליה להגדיר את ארגון חמאס כולו כארגון טרור. אני מודה לידידי, ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון, על כך שפעל בנושא לאחר השיח שקיימנו בעניין החשוב הזה. זהו צעד חשוב נוסף במאבק העולמי נגד הטרור".

גם שר החוץ יאיר לפיד הגיב על החלטה, ומסר כי "אני מברך את אוסטרליה על ההחלטה החשובה. ההכרזה תהפוך חברות או סיוע לחמאס לעבירה פלילית באוסטרליה. בירכתי הבוקר את שגריר אוסטרליה בישראל על ההחלטה".