על רקע המתיחות: "איראן הוציאה להורג מואשם בריגול למען ארה"ב"

על פי דיווח בסוכנות הידיעות הממשלתית, האיש ששמו ג'לאל האג'יזבאר עבד כעובד קבלן במשרד ההגנה האיראני עד לפני תשע שנים, והואשם בריגול לטובת ה-CIA לאחר שבביתו נמצאו מסמכים וציוד מרשיע

 המתיחות במפרץ: איראן הוציאה היום (שבת) להורג אדם שהואשם בריגול לטובת שירות הביון האמריקני, ה-CIA, כך דווח בסוכנות הידיעות הממשלתית. על פי הדיווח האיש ששמו ג'לאל האג'יזבאר עבד כעובד קבלן במשרד ההגנה האיראני עד לפני תשע שנים. עוד דווח, כי בביתו נמצאו ציוד ריגול ומסמכים.

ביום שני טען עלי שמחאני, ראש המועצה לביטחון לאומי של איראן, כי טהראן חשפה לאחרונה רשת ריגול אמריקנית, והוסיף כי לאחר ששיתפה את המידע שברשותה עם בעלות בריתה - נעצרו כמה סוכני CIA. כמו כן, בסוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק" דווח כי רוסיה ניטרה גם כן ניסיון סייבר אמריקני לפגיעה בתשתיות שלה.

עוד בחדשות 13:

דקה אחר דקה: כך החליט טראמפ לבטל את התקיפה באיראן

משרד החוץ האיראני: "נגיב בנחישות לכל איום מצד ארצות הברית"

טראמפ הסביר מדוע ביטל את התקיפה באיראן: "תגובה לא מידתית"

ניסוי טילים איראני (ארכיון)
ניסוי טילים איראני (ארכיון) | צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר אחר הצהריים כי "האופציה הצבאית מול איראן עדיין על השולחן". זאת, כיממה לאחר שטראמפ ביטל תקיפה מתוכננת על איראן, בלילה שבין חמישי לשישי, בעקבות הפלת המל"ט האמריקני במפרץ הפרסי, מעל מצרי הורמוז.

עוד הוסיף טראמפ במהלך שיחה עם כתבים בבית הלבן לפני המראתו לסדרת התייעצויות בקמפ דיוויד, כי הוא מתכוון להטיל סנקציות נוספות על איראן, על מנת למנוע ממנה להשיג נשק גרעיני. "בכוונתו להחזיר את איראן להיות גדולה שוב", אמר טראמפ. בנוגע לתקרית הפלת המל"ט אמר הנשיא האמריקני גם כי "הוא מעריך את העובדה שהאיראנים לא הפילו מטוס צבאי מאוייש שנשא עליו 38 אנשים בסמוך למל"ט שהופל".