דיווח: איראן עצרה "סוכני מוסד" שתכננו לרצוח מדעני גרעין

אתר האופוזיציה האיראני "איראן אינטרנשיונל" טוען מפי התובע במחוז בדרום מזרח המדינה כי כמה חשודים בשיתוף פעולה עם המוסד נעצרו. לפני כמה ימים דווח כי שר החוץ של איראן ביטל נסיעה מתוכננת בטורקיה ברקע האיום האיראני לפגוע בישראלים באיסטנבול

עובדים במתקן גרעין כ-400 קילומטרים מטהרן
עובדים במתקן גרעין כ-400 קילומטרים מטהרן, ארכיון | צילום: רויטרס

כמה חשודים נעצרו באיראן בחשד שסייעו למוסד ותכננו לרצוח מדעני גרעין איראנים. כך דיווח בצהריים (שלישי) אתר האופוזיציה האיראני "איראן אינטרנשיונל". לפי הדיווח, הם נעצרו במחוזות סיסטאן ובלוצ'סטן והמקור שצוטט הוא התובע במחוז בדרום מזרח המדינה.

לפני כמה ימים דיווח אתר האופוזיציה כי שר החוץ של איראן חוסיין אמיר עבדוללהיאן ביטל את נסיעתו המתוכננת לטורקיה. לפי הדיווח, הסיבה היא שהטורקים רצו להביע תרעומת בפניו על כך שאיראן מתכוונת לפגוע בישראלים בטורקיה. לפי הדיווח בערוץ, קיים מתח פנימי בין משרד החוץ באיראן ומשמרות המהפכה באיראן.

בנוסף, סוכנות הידיעות הממלכתית באיראן IRNA דיווחה כי שלושה חשודים, שהואשמו בריגול לטובת המוסד, יעמדו לדין בקרוב.

במקביל, דו"ח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית שפורסם הבוקר (שלישי) ברשת רויטרס, מצביע על כך שהחל מיום שבת האחרון איראן מתכננת להזרים אורניום להעשרה לצנטריפוגות IR-6 מתקדמות, במתקן "פורדו" הנמצא סמוך לעיר קום, מה שמהווה הגברה מבחינת הסוכנות בהעשרת האורניום האיראני.

לפי סבא"א, איראן אישרה כי היא החלה בתהליך שמתבצע לפני העשרה אמש ולא התקבלו הבהרות מאיראן האם היא תשתמש בו להעשרת אורניום עד חמישה או 20 אחוזים.

בתוך כך, ביום שני האחרון שלוש ספינות של צי משמרות המהפכה חצו סמוך לספינת סיור של חיל הים האמריקני במה שצבא ארצות הברית כינה "מהירות גבוהה באופן מסוכן" במפרץ הפרסי במשך כשעה. פעולות הצי האיראני "לא עמדו בסטנדרטים הבינלאומיים של התנהגות ימית מקצועית או בטוחה, מה שמגביר את הסיכון לחישוב שגוי ולהתנגשות", אמר ג'וזף בוצ'ינו, דובר פיקוד המרכז של ארה"ב.