תיעוד: כך נעצר החשוד בביצוע הטבח בחגיגות יום העצמאות בארה"ב

במהלך הלילה נעצר רוברט קרימו, צעיר בן 22, בחשד שביצע את הטבח בפרבר היילנד פארק מחוץ לשיקגו שבו נרצחו לפחות 6 בני אדם ועשרות נפצעו. המניע למעשה עדיין אינו ברור. אחת הקורבנות - מורה יהודיה בקהילה

זמן צפייה: 02:19

המשטרה בשיקגו עצרה הלילה (שלישי) את רוברט קרימו, צעיר בן 22, בחשד לביצוע הטבח במהלך מצעד יום העצמאות בפרבר היילנד פארק מחוץ לשיקגו שבו נרצחו שישה בני אדם. הוא נעצר במהלך מרדף קצר בכביש מהיר והמניע שלו למעשה עדיין אינו ברור.

כאמור, לפחות שישה בני אדם נרצחו ועוד 31 נפצעו כשקרימו לפי החשד עלה על גג מבנה כשהוא מתצפת על המצעד והחל לירות לכל עבר - ואז נמלט מהמקום.

היורה במצעד יום העצמאות בפרבר בשיקגו רוברט קרימו
היורה במצעד יום העצמאות בפרבר בשיקגו רוברט קרימו

אחת הנרצחות היא ג'קי סונדהיים, מורה בקהילה היהודית בהיילנד פארק, שרבים מתושביה הם יהודים. קורבן נוסף זוהה ומדובר באדם בשם ניקולה טולדו, בן 78. בתו סיפרה לרשת ABC בשיקגו שהוא היה אזרח מקסיקני שעבר לארה"ב וכי הוא היה על כיסא גלגלים בזמן הירי.

- מושל אילינוי ג'יי בי פריצקר אמר הלילה: "אין מילים כדי להפחית את הכאב. יהיו אנשים שיגידו שהיום זה לא היום. שעכשיו זה לא הזמן לדבר על רובים. אני אומר: אין יום טוב יותר ואין זמן טוב יותר".

ראש הממשלה, יאיר לפיד, שוחח עם הקונסול הכללי של ישראל בשיקגו, ינעם כהן, ושמע ממנו פרטים ראשונים על אירוע הירי הטרגי. לפיד פרסם הודעה ובה השתתף בצער משפחות הקורבנות ואיחל החלמה לפצועים: "יום חג הפך לטרגדיה. מחשבותיי עם משפחות הקורבנות וכל העם האמריקני. היום, כמו תמיד, ישראל עומדת לצד ארה"ב".

כוחות ביטחון מפטרלים בזירה בשיקגו
כוחות ביטחון מפטרלים בזירה בשיקגו | צילום: Chicago Sun Times

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן פרסם הצהרה מטעמו: "רעייתי ג'יל ואני המומים מהירי חסר ההיגיון שגורם שוב לאבל בקהילה אמריקנית ביום העצמאות הזה. הצעתי תמיכה מלאה מהממשל הפדרלי לקהילת היילנד פארק".

בתיעוד מהזירה נראים אמבולנסים וכוחות משטרה גדולים שמגיעים כדי להעניק טיפול לפצועים ולהשליט סדר בזירה. אליסה קאופמן, מפיקה בדסק החדשות של CBS שיקגו, נכחה במקום עם בני משפחתה. היא סיפרה: "כולם רצו, התחבאו וצרחו. זה היה מפחיד מאוד. יש לנו מזל מאוד גדול שניצלנו".