הטיל פוגע - והאתר עולה באש: תיעוד תקיפת ארה"ב בעיראק

הפנטגון פרסם סרטון שבו נראה ההבזק מהירי שביצע כלי טיס אמריקני על יעד חזבאללה העיראקי, וכן ניתן לראות את הרגעים שלאחר ההפצצה • מספר ההרוגים בתקיפה עלה ל-27. 51 בני אדם נוספים נפצעו

זמן צפייה: 03:06

מטה משרד ההגנה האמריקני - הפנטגון, פרסם היום (שני) סרטון המתעד חלק מהתקיפה האמריקנית שבוצעה אמש על המיליציות הפרו-איראניות בגבול עיראק-סוריה. בתיעוד ניתן לראות את רגע פגיעת הטיל באתר המיליציה - וזה עולה באש.

בתוך כך, דווח כי מספר ההרוגים בתקיפות אלה עלה ל-27, בהם גם אבו עלי אל-ח'וזעלי, מפקד גדוד בחטיבה 45 של מיליציית "הגיוס העממי". כמו כן, דווח על 51 בני אדם שנפצעו, חלק גדול מהם בתקיפת המטה הראשי של מיליציית "חזבאללה עיראק" שבעיר אלקאים.

על פי הודעת הפנטגון לאחר התקיפה, חמישה יעדי טרור הותקפו, בהם מחסני תחמושת. זאת, לדבריהם, בעקבות תקיפות חוזרות ונשנות בבסיסים עיראקיים, שאחת מהן הביאה למותו של אזרח ארצות הברית ופצעה ארבעה נוספים.

עוד בחדשות 13:

חזבאללה מאיים: "להחלטה לתקוף בעיראק ובסוריה יהיו השלכות"

כוחות אמריקניים תקפו מיליציות פרו-איראניות בעיראק ובסוריה

דיווח בסוריה: 5 נהרגו בתקיפה נגד מיליציה פרו-איראנית בסוריה

תקיפת ארה''ב בעיראק
תקיפת ארה''ב בעיראק | צילום: פנטגון

מוקדם יותר הבוקר, גינה ארגון חזבאללה בלבנון את התקיפה האמריקנית, ומסר: "מדובר בהפרת ריבונותה של עיראק, ובפגיעה בביטחונה וביציבותה. מי שקיבל את ההחלטה על התקיפה הנפשעת יגלה בקרוב כמה טיפשית הייתה – ומה יהיו השלכותיה".

בתוך כך, משרד החוץ האיראני הוציא הודעה בנושא התקיפה, ומסר: "איראן מגנה את מתקפת הטרור על המיליציות הפרו-איראניות בעיראק ובסוריה".

לאחר התקיפה הצהיר דוברו של עאדל עבד אל-מהדי ראש ממשלת המתפטר בעיראק: "עבד אל-מהדי שוחח עם שר החוץ האמריקני פומפאו והודיע לו כי עיראק מסרבת לכל פעולה חד צדדית של הקואליציה הבין-לאומית על אדמת עיראק. עיראק רואה בתקיפה זו הפרה של ריבונותה והסלמה חמורה שפוגעת בביטחון המדינה".

מייק פומפאו
מייק פומפאו | צילום: רויטרס

חשוב לציין כי זו תקיפה אמריקנית חריגה נגד המיליציות הפרו-איראניות, והראשונה מאז הפלת המל"ט האמריקני והתקיפה המיוחסת לאיראן על מתקני הנפט בסעודיה.

בשבוע שעבר דיווח המרכז הסורי לזכויות אדם כי גורם בלתי מזוהה הפציץ את מטה חטיבת 47 השייכת לכוחות המיליציה הפרו-איראנית בעיר אל-בוכמאל שמבזרח סוריה. במקביל, אירע פיצוץ נוסף באותו אזור אשר הביא למותם של חמישה פעילים במליציה. זאת לאחר שמוקדם יותר היום דווח על פיצוץ במטה של מיליציה פרו-איראנית באותה עיר בסוריה.