מגפת הירי: תוך שנה – יותר מ-310 מסעות ירי המוני בארה"ב

בצל הטבח במצעד 4 ביולי בפרבר בשיקגו, שבו נרצחו 6 בני אדם, נתונים של עמותה העוקבת אחר אלימות נשק בארה"ב מצאה כי תוך שנה נרשמו 311 אירועי ירי המוני. בכל שנת 2021 היו 692 אירועי ירי המוני

זמן צפייה: 02:19

אירוע הטבח האכזרי שבו נרצחו 6 בני אדם אתמול (שני) במסגרת מצעד חגיגות יום העצמאות בפרבר היילנד פארק שמחוץ לשיקגו, ארצות הברית, היה אחד מיני מקרים רבים שבהם אזרחים בארה"ב פתחו בירי המוני במקומות ציבוריים.

לפי נתונים שנאספו על ידי ארכיון האלימות בנשק, עמותה העוקבת אחרי תקריות אלימות בנשק ברחבי המדינה, נמצא כי נכון ל-5 ביולי, היו לפחות 311 מקרי ירי המוני בארה"ב מתחילת השנה. הארכיון מגדיר "ירי המוני" ככזה שבו לפחות ארבעה אנשים נורים, למעט היורה.

שוטר מחוץ לבית אמו של החשוד בטבח מחוץ לשיקגו
שוטר מחוץ לבית אמו של החשוד בטבח מחוץ לשיקגו | צילום: רויטרס

בשנה שעברה הייתה הכמות הגדולה ביותר של אירועים מהסוג הזה, אשר נרשמה מאז שהארכיון לאלימות בנשק החל לסקור את הנושא, בשנת 2014. בסך הכל היו 692 מקרי ירי המוני בארה"ב בשנת 2021, כך מוסרת העמותה.

היורה במצעד יום העצמאות בפרבר בשיקגו רוברט קרימו
היורה במצעד יום העצמאות בפרבר בשיקגו רוברט קרימו

מהמשטרה המקומית נמסר בעקבות המקרה כי קרימו היה "מוכר לרשויות אכיפת החוק", אך עדיין לא ידוע אם ההיכרות נבעה מהתוכן המטריד שהוא שיתף באינטרנט, אשר קיבל כעת רלוונטיות מצמררת בעקבות הירי, או בגלל סיבות אחרות.

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, מסר בעקבות המקרה כי הוא "מזדעזע" ונשבע להמשיך להילחם נגד "מגפת האלימות בנשק". לדבריו, "ג'יל ואני מזועזעים מאלימות השימוש בנשק באופן חסר היגיון, ששוב הביא צער לקהילה אמריקנית ביום העצמאות. כמו תמיד, אנו אסירי תודה לגורמי אכיפת החוק במקום שהגיבו בזמן אמת".

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן
נשיא ארה''ב ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

כזכור, המשטרה בשיקגו עצרה הלילה את רוברט קרימו, צעיר בן 22, בחשד לביצוע הטבח בפרבר היילנד פארק. הוא נעצר במהלך מרדף קצר בכביש מהיר והמניע שלו למעשה עדיין אינו ברור. לפחות שישה בני אדם נרצחו ועוד 31 נפצעו כשקרימו לפי החשד עלה על גג מבנה כשהוא מתצפת על המצעד והחל לירות לכל עבר - ואז נמלט מהמקום.