בעולם עוקבים אחר הדרמה הפוליטית: "שלטון נתניהו עומד להסתיים"

כלי תקשורת עסקו בהדחתו הצפויה של רה"מ לאחר 12 שנים. בסקיי ניוז כינו את הקואליציה שתקום "שברירית", באתרים אחרים ציינו כי לראשונה בישראל, יש מפלגה ערבית בממשלה. "נגמרו לקוסם הטריקים"

זמן צפייה: 02:34

כלי תקשורת ברחבי העולם סיקרו במהלך הלילה (חמישי) את הודעתו של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד לנשיא ראובן (רובי) ריבלין כי עלה בידו להרכיב ממשלה, כחצי שעה לפני תום המנדט בחצות. בעיתון ה"ניו-יורק טיימס" כתבו: "ראש הממשלה נתניהו על סף הדחה, בעוד שיריביו הצליחו להרכיב קואליציה".

באתר ,סקיי-ניוז, הבריטי כתבו: "12 שנות שלטון נתניהו עומדות להתסיים לאחר שיריביו הצליחו להסכים על הקמת ממשלה". עוד הוסיפו לכתוב באתר: "האחדות האמיתית היחידה של הקואליציה החדשה והשברירית מזוקקת ברצון שלה להדיח את נתניהו".

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

לפיד הודיע לנשיא: עלה בידי להרכיב ממשלה

דודו של איתן שניצל מאסון הרכבל באיטליה מאשים: "המשפחה נרצחה"

מי צריך לשדרג את חלונות הממ"ד, למה – ומתי זה יקרה? • מדריך

יאיר לפיד ונפתלי בנט
יאיר לפיד ונפתלי בנט לאחר חתימת ההסכם הקואליציוני

באתר החדשות האמריקני NBC התייחסו להכרזתו של לפיד ופתחו את הכתבה במילים: "נדמה שלקוסם אבדו כל הטריקים". בהמשך נכתב על ראש הממשלה נתניהו: "הוא היה דמות מפלגת, ומאז שהוגשו נגדו כתבי אישום בגין מרמה, שוחד והפרת אמונים, הוא מצא עצמו מבודד יותר ויותר, ורבים מתומכיו התנכרו לו".

בארגון התקשורת "פוליטיקו" כתבו כי "הספירה לאחור של נתניהו החלה, כאשר המפלגות שמתנגדות לו הצליחו להגיע להסכם קואליציוני שיביא לקץ שלטונו של ראש הממשלה". בנוסף, התייחסו לכהונתו המסתמנת של נפתלי בנט כראש הממשלה הבא: "הוא יהיה עסוק בניהול קואליציה מסורבלת, אך הוא עשוי להוריד את המתיחות מול ארצות הברית ולהוריד מהפרק באופן זמני את האובססיה של נתניהו למניעת הסכם הגרעין עם איראן".