דיווח בהולנד: שירותי הביטחון השתמשו ב"פגסוס" במעקב אחר עבריין בכיר

לפי דיווח בעיתון במדינה, היעד היה אחד המבוקשים הבכירים במדינה שמואשם ב-10 מקרי רצח לפחות ונעצר לפני שלוש שנים באיחוד האמירויות בזכות השימוש בתוכנת הריגול מעוררת המחלוקת של החברה הישראלית NSO

מטה חברת NSO

בשירותי הביטחון של הולנד משתמשים בתוכנת הריגול מעוררת המחלוקת "פגסוס" של חברת NSO. כך פורסם בכלי תקשורת במדינה מפי מקורות ביטחוניים.

לפי דיווח בעיתון "וולקסקרנט", השימוש בתוכנת הריגול נעשה במסגרת חקירה סביב אחד מראשי ארגוני הפשע במדינה, רידואן טגאיי, הולנדי ממוצא מרוקני שחשוד במעורבות בעשרה מקרי רצח לפחות. טגאיי נעצר בשנת 2019 באיחוד האמירויות וגורש לאחר שלושה ימים וכעת מתנהל משפטו.

עוד דווח כי שירותי הביטחון ההולנדיים השתמשו בתוכנת "פגסוס" כדי לפרוץ למכשיר הסלולרי של טגאיי לאחר רציחתו של עורך דין בשם דרק ויירסום. שלושה חודשים לאחר הרצח, ראש ארגון הפשע נעצר כאמור בדובאי. שירותי הביטחון ההולנדיים וגם חברת NSO לא מסרו תגובה לעיתון ההולנדי שפרסם את הדיווח.

בשנה שעברה הוכנסה חברת NSO לרשימה השחורה האמריקנית. הפרלמנט האירופי חוקר בתקופה האחרונה האם השימוש שנעשה ב"פגסוס" מהווה הפרה של זכויות אדם באירופה. "התוכנה היא חודרנית וראינו את השימוש בה לצרכים פוליטיים במדינות שונות כמו פולין, יוון, הונגריה וספרד", נכתב בדיווח בעיתון.