כתבי עת בעולם: "לפעול בדחיפות לעצירת ההתחממות הגלובלית"

במעל 200 כתבי עת בכל רחבי הגלובוס התפרסם טור אחיד הקורא לממשלות העולם ולאו"ם לנקוט בפעולות דחופות על מנת למנוע עלייה נוספת בטמפרטורה הממוצעת בעולם

שריפה בטורקיה
שריפה בטורקיה | צילום: צילום: רויטרס

מעל 200 כתבי עת רפואיים ברחבי העולם פרסמו היום (שני) טור אחיד הקורא למנהיגים בעולם לנקוט בצעדי חירום בנושא משבר האקלים. לפי ה"בריטיש מדיקל ג'ורנל", זוהי הפעם הראשונה בה כל כך הרבה הוצאות לאור וכתבי עת מתאחדים להעברת מסר ביחד, מה שמראה על חשיבות העניין.

הטור מתפרסם בעיתוי לא-מקרי, לקראת האסיפה הכללית של האו"ם וכן כנס האו"ם בנושא שינויי האקלים שיתקיים בנובמבר. בטור נכתב כי "לקראת אירועים משמעותיים אלו, אנחנו - עורכי כתבי עת רפואיים ברחבי העולם - קוראים לפעול בדחיפות על מנת לשמור את טמפרטורת כדור הארץ הממוצעת מתחת לרף ה-1.5 מעלות צלזיוס, למנוע את הרס הטבע ולהגן על הבריאות".

הרף המדובר, של עליית טמפרטורה של 1.5 מעלות צלזיוס, נקבע על ידי מדענים כ"נקודת האל-חזור", אחריה הטמפרטורה תמשיך לעלות ולא ניתן יהיה לעצור את ההתחממות. לפי דו"ח של האו"ם שיצא לפני כחודש, עלייה כזו תקרה ב-20 השנים הקרובות אם לא ייעשו מאמצים גדולים מצד מדינות העולם.

עוד נכתב בטור שהתפרסם כי "הנתונים הם חד משמעיים. עליה של 1.5 מעלות מעל הממוצע, והמשך הרס המגוון הביולוגי מהווים סכנה קטסטרופלית לבריאות, שלא ניתן יהיה לשקם. כדי להראות את חומרת המצב, הטור הזה יתפרסם בכתבי עת רפואיים מסביב לעולם. שינויים דחופים צריכים להיעשות כדי להביא לעולם בריא יותר".