אחרי 6 ימים: חולצה ספינת הענק שנתקעה בתעלת סואץ

ה-Ever Given, מאוניות המשא הגדולות בעולם, שוחררה וחזרה לצוף על פני המים. זאת, לאחר שצוותי החילוץ פינו כ-27 אלף מטרים מעוקבים של חול. הנשיא א-סיסי: "המשבר בתעלת סואץ הסתיים"

זמן צפייה: 02:34

הפקק הגדול בעולם: הרשויות במצרים הודיעו הערב (ראשון) כי הספינה שחסמה את תעלת סואץ שוחררה, וכי תנועת האוניות חודשה. הודעת הרשויות באה שעות בודדות לאחר הצהרתו של נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, לפיה המשבר הסתיים ואוניית הענק Ever Given, שהייתה תקועה בתעלת במשך שישה ימים וגרמה לנזק כלכלי המסתכם בעשרות מיליארד דולר - חולצה.

צוותי החילוץ שעבדו מסביב לשעון ביצעו פעולות חפירה וגרירה, במסגרתן פונו כ-27 אלף מטרים מעוקבים של חול עד שהספינה שעליה כ-18 אלף מכולות חזרה לצוף על פני המים. המנוע של הספינה, כך נמסר, פועל בצורה תקינה.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

גורמים בימינה: "לפיד לא רוצה ממשלת פיוס – אלא ממשלת שמאל"

בשל מחלוקת על מינוי קבע לשר משפטים: לא תיערך מחר ישיבת ממשלה

חשד: בן 8 שרכב על אופנוע פצע בינוני-קשה ילדה בת 4 בצפון

ספינת המשא של חברת EVERGREEN שנתקעה בתעלת סואץ
ספינת המשא של חברת EVERGREEN שנתקעה בתעלת סואץ | צילום: רויטרס

כזכור, הספינה נתקעה בשבוע שעבר לרוחבה של התעלה עקב תנאי מזג האוויר שכללו סופות חול ורוחות. כמו כן, נבדקת האפשרות כי תקלה טכנית וטעות אנוש גרמו לאוניה להתקע ולחסום את התעלה. מצרים חוקרת את נסיבות האירוע.

טרם נתקעה בתעלה, ה-Ever Given שאורכה כ-400 מטרים ומשקלה 224,000 טונות, הייתה בדרכה מסין להולנד עם 25 אנשי צוות. הספינה שייכת לחברת Evergreen הטיוואנית.