"זה אסון, אנחנו בהלם": לפחות 42 הרוגים בשיטפונות בגרמניה

נהרות במערב אירופה עלו על גדותיהם וגרמו להרוגים, פצועים ועשרות נעדרים. 25 מבנים עדיין בסכנת קריסה. המשטרה והצבא הוזעקו לסייע • מזג אוויר סוער גם בבלגיה: 2,000 בני אדם חולצו מבתיהם

זמן צפייה: 01:18

הרשויות בגרמניה הודיעו ערב (חמישי) כי עלה ל-42 מניין ההרוגים בהצפות הענק ששוטפות את המדינה בימים האחרונים בשל מזג האוויר הסוער. השיטפונות נבעו כתוצאה מריבוי גשמים במערב אירופה, שגרמו לנהרות לעלות על גדותיהם.

עשרות אנשים עדיין ממתינים על גגות הבתים עד שיחלצו אותו. מסוקים משטרתיים ומאות חיילים הוצבו באזורים הפגועים בכדי לסייע לתושבים תקועים. בין ההרוגים, גם שני אנשי כוחות החילוץ וההצלה. הקנצלרית אנגלה מרקל, שנמצאת בארה"ב לקראת הפגישה עם הנשיא ג'ו ביידן, אמרה שהיא "בהלם מהאסון".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

10 ערבים מלוד יואשמו בהשלכת בקת"בים: "ניסו לחדש את המהומות"

דרמה במליאה: חוק הדיינים נפל בעקבות טעות בהצבעה של מיקי לוי

משה חוגג ביטל את המשחק נגד ברצלונה: "דרשו שלא יתקיים בי-ם"

השיטפונות בגרמניה
השיטפונות בגרמניה | צילום: רויטרס

מאלו דרייר, ראש מדינת ריינלנד-פאלץ הגרמנית שניזוקה קשה, תיארה את האירועים כ"קטסטרופה", והוסיפה כי "אנשים רבים עדיין בסכנה". התחזיות מצביעות על כך שגשם כבד יותר צפוי בחלק גדול ממערב אירופה בהמשך הערב ובשישי.

ארמין לאשט, ראש ממשלת נורדריין-וסטפאליה, טען כי מזג האוויר הקשה נגרם בשל התחממות כדור הארץ. "עלינו לזרז אמצעי הגנה מפני אירועי האקלים הפוגעניים שאינם פוסחים על אף מדינה", אמר בתום ביקור באחד האזורים שנפגעו.

שיטפונות בגרמניה
שיטפונות בגרמניה | צילום: רויטרס

השיטפונות סחפו איתם בתים ומכוניות גם בהולנד, שם הוצפה פרובינציית לימבורג, וגם בבלגיה - שבה נהרגו ארבעה בני אדם, ו-2,000 תושבים חולצו מבתיהם. מומחי אקלים אומרים כי שינויי האקלים צפויים להגדיל את תדירות אירועי מזג האוויר הקיצוניים, אך לא ניתן לקשר את האירוע כחלק מהסכנות שבהתחממות כדור הארץ.

שיטפונות בגרמניה
שיטפונות בגרמניה | צילום: רויטרס