גנרל מילי: "פיגוע של אל קאעידה בארה"ב בשנה הקרובה - אפשרי"

ראש המטות המשולבים האמריקני אמר את הדברים בשימוע בקונגרס בנוגע לנסיגה מאפגניסטן. בנוסף, התייחס לחשיפה כי בזמן אירועי הקפיטול פנה אל סין מאחורי גבו של טארמפ: "ניסיתי למנוע הסלמה"

גנרל מארק מילי בשימוע בקונגרס
גנרל מארק מילי בשימוע בקונגרס | צילום: רויטרס

ראש המטות המשולבים של ארצות הברית, גנרל מארק מילי, דיבר בשימוע מול הקונגרס האמריקני בנוגע לנסיגה מאפגניסטן ואמר כי: "טליבאן לא ניתק קשר עם אל קאעידה או דאעש. יש להם שאיפות לפגוע באאצות הברית ופיגוע בתוך המדינה זו אפשרות אפילו בשנה הקרובה".

בשימוע משתתפים בכירי הצבא האמריקני בניסיון להגן על החלטותיהם שהביאו לנסיגה הבעייתית מאפגניסטן. לדברי מילי, "ארצות הברית הייתה נכנסת למלחמה חדשה עם הטליבאן אם לא היו מתפנים משם עד ה-1 בספטמבר".

בנוסף, נשאל הגנרל על החשיפה לפני כשבועיים לפיה הוא נקט בצעדים חשאים על מנת להגביל את הנשיא דאז דונלד טראמפ ואמר כי תפקידו היה "למנוע הסלמה". מילי אמר כי שני גורמים רשמיים בממשל טראמפ ידעו על שיחתו למקבילו הסיני.

כזכור, לפני שבועיים פורסם כי ב-8 בינואר, יומיים לאחר אירועי הקפיטול בוושינגטון, ראש המטות המשולבים בארצות הברית מארק מילי נקט בצעדים חשאיים על מנת להגביל את הנשיא דאז, דונלד טראמפ, מחשש שיבצע מהלך צבאי מסוכן - כך פורסם בספר חדש. הספר, "פריל", נכתב על ידי העיתונאים הוותיקים בוב וודוורד ורוברט קוסטה. בין היתר, נחשף כי מילי התקשר למקבילו הסיני והזהיר אותו מפני פעולה לא צפויה שהנשיא עלול לעשות.