אירוע דקירה בצרפת: אדם נהרג ו-3 נוספים נפצעו; נבדק חשד לטרור

המשטרה המקומית ירתה למוות בחשוד שדקר כמה בני אדם בפרבר וילז'ואיף הסמוך לפריז. על פי דיווחים שונים, הדוקר צעק בזירה "אללה אכבר". נשיא המדינה מקרון: "שולח תמיכתי לקורבנות המתקפה"

Gfdgfdfdg

אדם נהרג ושלושה נוספים נפצעו היום (שישי) באירוע דקירה בפרבר וילז'ואיף הסמוך לבירת צרפת. המשטרה המקומית ירתה למוות בחשוד בדקירה, וכוחות ביטחון רבים הגיעו לזירה.

המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע, ונבדק החשד כי מדובר בטרור. על פי דיווחים שונים, החשוד קרא "אללה אכבר" בזירה.

נשיא צרפת עמנואל מקרון התייחס לתקרית בחשבון הטוויטר שלו: "התחלנו את השנה עם האירוע הטרגי הזה. אני שולח את תמיכתי לקורבנות המתקפה, לבני משפחותיהם ולכוחות הביטחון. נמשיך להיאבק בנחישות באלימות ולמען ביטחונם של כל הצרפתים".

עוד בחדשות 13:

יצאו להפגין ושרפו דגלים: תגובת הרחוב האיראני לחיסול סולימאני

"נחשים יהודים החוצה": כתובת אנטישמית רוססה על בית כנסת ביוון

בחודש נובמבר האחרון נהרגו גבר ואישה בפיגוע דקירה בלונדון. כמה בני אדם נוספים נפצעו. המשטרה הודיעה כי התוקף הוא אוסמן חאן, צעיר בן 28 שהתגורר במחוז סטפורדשייר שבצפון-מערב המדינה, שהיה מוכר לרשויות והורשע ב-2012 בביצוע עבירות טרור, אך שוחרר מוקדם בדצמבר 2018 בתמורה לחבישת אזיק אלקטרוני. עוד ציינה המשטרה כי בשלב זה לא מתקיימים חיפושים אחרי חשודים נוספים.

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, התייחס לפיגוע ואישר כי המשטרה חוקרת את האירוע כפעולת טרור. "אני רוצה לציין את האומץ היוצא דופן של כל אלו שהתערבו כדי להגן על חיי אחרים. בשבילי הם מייצגים את הטוב ביותר במדינה שלו ואני מודה להם בשם כל המדינה", אמר. "כולנו מאוד עצובים לשמוע שחלק מהאנשים נפגעו באירוע הזה ותנחומינו אליהם".

"המשטרה ממשיכה את חקירתה ואני יכול להבטיח לכולם, שכל מי שמעורב בתקיפה הזאת יובא לצדק", הוסיף, והעביר את המסר כי "בריטניה לא תהיה מאוימת או חלוקה בגלל תקיפה כזאת, הערכים שלנו יישמרו".

זירת אירוע הדקירה בגשר לונדון
זירת אירוע הדקירה בגשר לונדון