מצטננים במזרקות ומתיזים מים: גל החום באירופה שובר שיאים

הטמפרטורות ביבשת ממשיכות לטפס, והגיעו לשיא כל הזמנים בצרפת - שם נמדדו היום 45 מעלות בצל. כדי להתמודד עם החום הבלתי פוסק, התושבים מוצאים פתרונות יצירתיים במיוחד • צפו

זמן צפייה: 02:44

גל החום הקיצוני השורר באירופה זה כמה ימים, הגיע היום (שישי) לשיא בצרפת - שם נרשמו 45 מעלות בצל. כדי להתמודד עם הטמפרטורות שרק ממשיכות לטפס - התושבים מצאו פתרונות יצירתיים במיוחד, ונהנים מכל טיפת מים הנקרית בדרכם.

בגרמניה ניצלו התושבים את מזג האוויר לשיזוף בפארקים ובאגמים, אך במקביל לבתי החולים הגיעו רבים שחשו ברע והרשויות נאלצו לקרוא לתושבים להימנע מיציאה החוצה שלא לצורך. ארגון החום העולמי של האו"ם פרסם הנחיות לתושבים הסובלים מהחום, והמליץ להימנע משהייה ממושכת בחוץ, להרבות בשתייה ולהימנע מהפעלת מוצרי חשמל.

אנשים מתקררים בעת גל החום שפקד את צרפת
אנשים מתקררים בעת גל החום שפקד את צרפת | צילום: רויטרס

אישה מתקררת בעת גל החום באירופה
אישה מתקררת בעת גל החום באירופה | צילום: רויטרס

כאמור, גל החום הנדיר פוקד את אירופה כבר כמה ימים, ואף גבה את חייהם של שלושה אנשים בצרפת. ביום רביעי נרשמו בגרמניה, פולין וצ'כיה שיאי חום לחודש יוני, ולפי התחזית, נראה שהשרב הכבד עוד עלול להתגבר. כמו כן, החום הביא איתו גם מפגעים סביבתיים. כך, בחבל קטלוניה נאלצו להתמודד עם שריפות ענק - הגדולות ביותר מזה 20 שנים. שאילצו תושבים רבים לפנות את בתיהם וכילו שטחים נרחבים.

הרשויות המקומיות בצרפת החליטו לסגור עשרות בתי ספר בשל החום הכבד. בכמה ערים, בהן פריז וליון, הוגבלה התנועה בניסיון להקטין את זיהום האוויר במהלך השרב, כאשר סך הכול הושבתו זמנית כמיליון כלי רכב. בחלק מהאזורים בצרפת נרשמה הטמפרטורה הגבוהה בכל הזמנים, ובדרום המדינה שלושה בני אדם ששחו מתו, וגורמי הרפואה המקומיים קשרו את מותם לתנאי מזג האוויר.

גל החום באירופה, צרפת
גל החום באירופה, צרפת

איגוד החקלאים בצרפת חושש מפגיעה משמעותית בתבואה, ואף מגורל הדבורים. "בכוורות אין מה לאכול, כוורנים נאלצים להאכיל את הדבורים בסירופ כיוון שהן לא מצליחות ללקט דבר בעצמן. העונה הזו קטסטרופלית עבורן", מסר האיגוד.

בצפון-מזרח ספרד הטמפרטורות עלולות להגיע ל-45 מעלות. במדינה חוששים משריפות ענק שעלולות לפרוץ בשל מזג האוויר, והרשויות נערכות בהתאם.