צרפת וגרמניה נכנסות לסגר חלקי שני - בתיה"ס יישארו פתוחים

מקרון הודיע כי תיאסר תנועה בין אזורים, הברים והמסעדות ייסגרו ואילו הלימודים באוניברסיטאות יועברו למתכונת של למידה מרחוק; מרקל הגבילה את ההתקהלויות, וסגרה את בתי קולנוע והתיאטראות

זמן צפייה: 02:35

בצל התפשטות הגל השני של הקורונה באירופה והעלייה הגדולה במניין הנדבקים בנגיף בצרפת ובגרמניה, שתי המדינות הכריזו הערב (רביעי) על סגר חלקי, זאת כמה שבועות לאחר שכבר יצאו מהסגר הראשון. עם זאת, הפעם מדובר, כאמור, בסגר חלקי כך שבתי הספר - בשתי המדינות, יישארו פתוחים.

"יש צורך בצעדים חדשים כדי לבלום את הנגיף", אמר עמנואל מקרון, נשיא צרפת, שם התגלו ביממה האחרונה יותר מ-36 אלף נשאי קורונה חדשים. "הוא נפוץ מהר יותר משצפינו, לא התמודדנו איתו בצורה טובה כפי שהיינו צריכים. כל צרפת עכשיו בכוננות גבוהה", הוסיף.

הנשיא הבהיר כי אם לא יינקטו "צעדים דרסטיים", כהגדרתו - "הרופאים לא יוכלו לעמוד בעומס". לכן, החל מיום שישי ועד תחילת דצמבר, תיאסר תנועה בין אזורים בצרפת, הברים והמסעדות ייסגרו ואילו הלימודים באוניברסיטאות יועברו למתכונת של למידה מרחוק.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

כחודש לאחר שנדבק: הרב חיים קנייבסקי החלים מקורונה

גמזו: "נותנים אור ירוק לקבינט לצאת לדרך עם סבב ההקלות השני"

כ"ץ ואדלשטיין לא הגיעו להבנות על פתיחת המסחר; הקבינט יכריע

קורונה בצרפת
קורונה בצרפת | צילום: רויטרס

בצרפת יותירו ביקורים בבתי אבות, אולם גבולות המדינה ייסגרו - למעט הבאים מאזור שנגאן. מקרון קרא לאזרחי צרפת להישאר בבתיהם עד כמה שניתן, והודיע כי יינתן סיוע לבעלי עסקים שהכנסותיהם ייפגעו בשל ההגבלות. "אם לאחר 15 ימים נבחין בשיפור במצב - נאפשר פתיחת חנויות מחדש".

מקרון הוסיף ואמר כי הקלות יתאפשרו רק כאשר מספר הנדבקים היומי ירד לכ-5,000 בני אדם ביום, והסביר מדוע הוא מתנגד לחסינות עדר: "זה עלול להביא לכ-400 אלף מיתות עודפות". ובהמשך, אחרי שכבר סיים את נאומו, צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "לא ניתן למאות אלפים מאזרחינו למות. אלו הם אינם ערכינו".

ברלין בימי קורונה
ברלין בימי קורונה | צילום: רויטרס

בינתיים בגרמניה, הקנצלרית אנגלה מרקל סיפרה כי "הנגיף מתפשט במהירות גבוהה במיוחד, ואנחנו עדים לצמיחה אקספוננציאלית". שם, מספר המאושפזים בטיפול נמרץ הכפיל את עצמו בעשרה ימים - מה שמלחיץ את מקבלי ההחלטות. "אנחנו יכולים להתמודד עם המספרים כרגע, אבל אם זה ימשיך כך - נגיע לקצה היכולת שלנו בשבועות הקרובים", הזהירה מרקל.

כך, החל מיום שני, ובשלב זה למשך כשבועיים בלבד, מפגשים פרטיים יוגבלו לעשרה אנשים, משני בתים שונים. כמו כן, בתי הקולנוע, התיאטראות הברים והמסעדות ייסגרו, ואילו בתי המלון יישארו פתוחים עבור צרכים חיוניים בלבד. "העדיפות שלנו היא לשמר את הכלכלה ככל האפשר".

אנגלה מרקל(קנצלרית גרמניה)
אנגלה מרקל | צילום: רויטרס

מרקל קראה לכל האזרחים "לבטל נסיעות שאינן הכרחיות", והוסיפה כי החנויות יישארו פתוחות תחת הגבלות. "התמיכה הכלכלית לעסקים שייפגעו בגלל הסגר תהיה בסך של עד 10 מיליארד אירו", הצהירה, "חברות קטנות יהיו זכאיות ל-75% מההכנסה שלהן".

גם בגרמניה, כאמור, בתי הספר והגנים יישארו פתוחים. "אנחנו חייבים לשטח את העקומה בשנית. הגענו למצב שבו אין ביכולתנו לומר מהיכן הגיעו 75% מהמקרים", סיפרה הקנצלרית, וסיכמה: "זהו יום קשה גם לנו, הפוליטיקאים".