בחירות בצרפת: מקרון מוביל בסקרים, אך חושש מאדישות המצביעים

הסבב השני של הבחירות בין הנשיא המכהן למועמדת הימין הקיצוני לה פן החל. הסקרים ניבאו ניצחון של מקרון אך בסביבתו חוששים משאננות של המצביעים ואחוז הצבעה נמוך - שעלולים להביא לניצחון מפתיע של לה פן

זמן צפייה: 07:24

הסבב השני של הבחירות לנשיאות צרפת נפתח הבוקר (ראשון) בין הנשיא המכהן עמנואל מקרון לבין נציגת הימין הקיצוני מארין לה פן. מדובר בפעם השנייה שהשניים מתמודדים אחד נגד השנייה, לאחר שב-2017 זה קרה לראשונה. אז מקרון ניצח עם כמעט כפול מכממות הקולות שקיבלה לה פן.

הסקרים האחרונים מנבאים ניצחון של מקרון, אך בסביבתו דואגים מפני אדישות בקרב המצביעים ואחוז הצבעה נמוך. מקרון צריך את מצביעי הימין המתון והשמאל המתון איתו, ועל אף יתרונו הברור ייתכן ויהיה בצרפת מהפך שלא נראה באירופה זמן רב.

Whatsapp Image 2022 04 24 At 0
העימות הנשיאותי בין מקרון ללה פן | צילום: רויטרס

הבחירות הראשונות נערכו לפני שבועיים בין 12 מתמודדים שונים, ואף מתמודד לא קיבל מעל 50% מהקולות - כך ששני המובילים מתמודדים ראש בראש בסבב נוסף. מקרון זכה ב-27.8% מהקולות ולה פן ב-23.2%. בנוסף לבחירות לנשיאות, ביוני יתקיימו בחירות לפרלמנט הצרפתי.

Whatsapp Image 2022 04 24 At 0
נשיא צרפת עמנואל מקרון ומועמדת הימין לה פן | צילום: רויטרס

השנים ערכו עימות בחירות ביום רביעי האחרון. הפרשנים טענו כי לה פן נראתה מוכנה יותר מאשר ב-2017, אז העימות הבריח ממנה מצביעים פוטנציאליים. מקרון תקף אותה על יחסיה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. לה פן, מנגד, הגנה על עמדתה השוללת סנקציות על רוסיה בתחום האנרגיה, תוך שהיא מביעה תמיכה בעם האוקראיני. סקר שנערך על ידי אחד מערוצי הטלוויזיה במדינה מצא ש-59% מהבוחרים סבורים שמקרון ניצח בעימות.