השיטפונות באירופה: מניין המתים עלה ל-170 - יותר מאלף נעדרים

הרשויות במערב היבשת עדכנו שמספר המתים בגרמניה עלה ל-143, ובבלגיה עומד על 27. קיים חשש כי גופות רבות נוספות יתגלו כשמפלס המים ירד. עקב ההצפות - סכר במערב גרמניה עומד בפני קריסה

זמן צפייה: 06:10

מניין הקורבנות בשיטפונות באירופה עלה היום (שבת) ל-170 הרוגים ויותר מאלף נעדרים. מתוך ההרוגים,143 מתים בגרמניה, ו-27 נוספים בבלגיה. כתוצאה מהנזקים, אלפי אנשים נותרו חסרי בית והחשש הוא שלאחר שמפלס המים ירד, גופות רבות עלולות להתגלות. במקביל, סכר במערב גרמניה נמצא בסיכון להתמוטטות מה שיביא לזריעת הרס נוסף. 

מהמשטרה הגרמנית נמסר כי למעלה מ-90 בני אדם מתו במחוז ארוויילר במערב גרמניה, אחד האזורים שנפגעו בצורה הקשה ביותר. עוד נמסר כי 43 אנשים נהרגו במדינת צפון ריין-וסטפאליה השכנה, המאוכלסת ביותר בגרמניה. תמונות מרחבי האזור מראות בתים הרוסים שנסחפו במורד הסחף, מכוניות הפוכות ובניינים שקרסו מעוצמת הפגיעות.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

גורמים בקואליציה: "המצב שברירי – ברור שנפסיד בהצבעות נוספות"

בנט בדיון בקריה: "החיסון פחות יעיל משמעותית מול זן הדלתא"

תוך מספר שעות: שמונה פצועים קשה בתאונות דרכים ברחבי הארץ

שיטפונות באירופה
שיטפונות באירופה | צילום: רויטרס

ראש ממשלת ריין-וסטפאליה ארמין לאשט אמר כי ההצפה היא "אסון בממדים היסטוריים", והוסיף כי "השיטפונות ממש העלימו את הקרקע מתחת לרגליהם של אנשים רבים שאיבדו את בתיהם, חוותיהם או עסקיהם". נוסף על כך, נשיא גרמניה פרנק וולטר שטיינמאייר אמר כי הוא "המום" מהאסון.

200 מאושפזים בבית חולים בעיר ההולנדית ונלו הסמוכה לגבול עם גרמניה, פונו מחשש לפגיעה בבניין. נוסף על כך, משרדי הצלב האדום בעיר פונו גם כן. "המים עולים ואנחנו רוצים לוודא שאף אחד מאיתנו לא ייפגע ויוכל להמשיך ולהעניק סיוע", אמרה נעמי ולטה נציגת הארגון.

שיטפונות בגרמניה
שיטפונות בגרמניה | צילום: רויטרס

שגיא עמיר גרוס, ישראלי המתגורר בעיר האגן, שבמדינת ריין-וסטפאליה אשר הוכתה קשות בסערת השיטפונות, סיפר על אירועי הימים האחרונים. "כמויות ההרס בלתי נתפסות, זו סיטואציה מפחידה" אמר גרוס והוסיף כי "אנחנו בתחושה של מלחמה - כל הסופרמרקטים סגורים ושקי חול הוצבו ברחובות".