הזמינו טיסה לדנמרק, עלו על המטוס – ונחתו בפריז: "הטעו אותנו"

רק כששמעו את המילה בונז'ור הבינו בני זוג מאנגליה כי נחתו בבירת צרפת במקום בקופנהגן, לשם תכננו את חופשתם. "מיהרנו לשער והדיילים לא אמרו מילה", סיפר הגבר הבריטי שכעת תובע את חברת התעופה

שדה תעופה נמל תעופה מנצ'סטר אנגליה בריטניה
שדה התעופה במנצ'סטר | צילום: צילום: רויטרס

סיפור על בלבול – וגם חוסר אחריות: סימון פורסטר ואמה סקופילד, בני זוג ממנצ'סטר שבאנגליה, תכננו חופשה בקופנהגן, בירת דנמרק. הם התעכבו בבדיקות הביטחוניות בשדה התעופה במנצ'סטר והגיעו בשנייה האחרונה לשער העלייה למטוס. עלו – אך נחתו ביעד הלא נכון – פריז.

"רק אחרי ששמעתי את המילה בונז'ור בביקורת הדרכונים, הבנו שאנחנו במקום הלא נכון", סיפר פורסטר לעיתון "מנצ'סטר איבנינג ניוז". לדבריו, חברת התעופה ריינאיר הטעתה אותו ואת בת זוגו. "לא הייתה שום כריזה באנגלית", הוא טען.

הוא עוד סיפר כי השניים המתינו לא פחות משעתיים בבדיקות הביטחוניות בשדה התעופה במנצ'סטר לפני כחודשיים. "התור היה ענק. הצטופפנו כמו סרדינים וכבר חשבנו שאנחנו נפספס את הטיסה", סיפר פורסטר. "שמענו בכריזה קריאה אחרונה לעלייה למטוס לקופנהגן והספקנו בשנייה האחרונה להגיע לשער. הדיילים בדקו את הדרכונים וכרטיסי הטיסה ונתנו לנו לעלות לטיסה".

הוא סיפר כי אף הראה לאחת הדיילות על המטוס עצמו את כרטיס הטיסה שלו ולדבריו היא אמרה לו: "אל תדאג". אז הגיעה הנחיתה ושמנו לב שהגענו הרבה יותר מהר ממה שהיה צריך. "שמענו את המילה בונז'ור והבנו שאנחנו בצרפת", הוא שחזר.

כעת דורש פורסטר התנצלות ופיצויים מחברת ריינאיר. לדבריו, הוא שילם יותר מ-1,100 אירו על טיסות, תשלומים למוניות ולילה במלון. "ברוב חוצפתם נטען באתר ריינאיר שהבעיה שלנו נפתרה. שלושה ימים אני מנסה להשיג אותם ואין תשובה". בחברת ריינאיר לא הגיבו לטענות.