ארה"ב: בזמן כנס בחירות של סנדרס - הונף דגל גרמניה הנאצית

בעת שהמועמד היהודי לראשות המפלגה הדמוקרטית נאם בעצרת בפיניקס, מפגין הניף דגל ועליו צלב קרס. הנוכחים משכו אותו מידי המפגין, שסולק מהמקום כשהוא צועק קריאות גזעניות. "זה היה מחריד"

הנפת דגל גרמניה הנאצית בעצרת בחירות של ברני סנדרס
הנפת דגל גרמניה הנאצית בעצרת בחירות של ברני סנדרס | צילום: חדשות 13

הבחירות לנשיאות ארצות הברית 2020: בזמן כנס בחירות של המועמד היהודי לראשות המפלגה הדמוקרטית, ברני סנדרס, מפגין הניף שלשום (חמישי) דגל של גרמניה הנאצית. תיעוד האירוע שהתרחש בעת שסנדרס נאם בפיניקס, שבאריזונה, פורסם ברשתות החברתיות, ובו ניתן לראות את המפגין, גבר לבן עם חולצה לבנה, מנופף בדגל עם צלב הקרס.

אמנם סנדרס לא הבחין בדגל, אך הנוכחים בקהל שהיו במקום שמו לב ומשכו אותו מידיו של המפגין. לאחר מכן, המשטרה המקומית סילקה את המפגין מהמקום בזמן שצעק הערות גזעניות. ברני סנדרס הגיב על האירוע ואמר כי זה "מעבר לדוחה לראות שבימים אלו בארצות הברית יש אנשים שמסוגלים להראות את סמלי היטלר והנאציזם".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

40 אלף שיחות ביממה: מאחורי הקלעים של המערך שנאבק בקורונה

משלחת ישראלית הגיעה לארה"ב למען מאבק משותף נגד בית הדין בהאג

בשל תקלה ביקב בצפון איטליה – הוזרם יין לברזי הבתים

ראש מטה הבחירות של סנדרס מסרה ל"וושינגטון פוסט": "זה היה מחריד. מעולם לא חשבתי שאראה צלב קרס באירוע פוליטי. זה מגעיל". יש לציין כי כמה מקרוביו של סנדרס נרצחו בשואה. נוסף על כך, מספר ארגונים יהודיים גינו גם את התקרית, וגם בכיר ממשל טראמפ לשעבר, ג'ייסון גרינבלט, שאמר כי הוא "מודאג שאנו עלולים לראות את ההתנהגות הזו יותר".

כאמור, האירוע התרחש בזמן עצרת בחירות של סנדרס לקראת הפריימריז של המפלגה הדמוקרטית. מוקדם יותר השבוע הגיעו לשיאן הבחירות המקדימות בהצבעות ה-"Super Tuesday", "יום שלישי הגדול", שבו 14 מדינות בארצות הברית הצביעו עבור מועמד המפלגה לנשיאות 2020. מדינות אלה העניקו למועמדים הנבחרים 1,357 צירים מתוך 1,991 הצירים להם נדרש מועמד כלשהו כדי לזכות בתפקיד הנכסף.

ברני סנדרס אחרי הניצחון בפריימריז בניו המפשייר | צילום: רויטרס

מהתוצאות עולה כי ג'ו ביידן, נציג המתונים, ניצח בטקסס, ווירג'יניה, בקרוליינה הצפונית, באלבמה, באוקלהומה, בטנסי ובארקנסו, ותפס את ההובלה על אף שכבר "הוספד" בידי מתחריו. ברני סנדרס ניצח בוורמונט, המדינה שבה הוא מכהן כסנאטור, ובקולורדו, ביוטה ובקליפורניה. סנדרס נשא דברים ואמר כי "אני מבטיח לכם שבסופו של דבר נזכה במועמדות - ונביס את טראמפ".