חשד לפשע שנאה בערב החג: הוצת מחסן בישיבה הגדולה ביותר ברוסיה

במהלך השריפה שהו בבניין כ-60 תלמידים, רבנים ואורחים, אך הם לא נפגעו מהדליקה. האש פרצה במחסן שבו הוחזק אוכל כשר לפסח, וצלבי קרס רוססו בכניסה למוסד

זמן צפייה: 00:23

שריפה פרצה הערב (שישי) במחסן בישיבת "תורת חיים" שממזרח למוסקבה, בעקבות הצתה. נוסף לכך, צלבי קרס רוססו בכניסה לישיבה, שהיא הגדולה ביותר במדינה. לא היו נפגעים, אך נגרם נזק למבנה שבו הוחזק אוכל כשר לפסח. במהלך השריפה שהו בבניין 60 תלמידים, רבנים ואורחים.

בולגריה: צלבי קרס רוססו על אנדרטה לזכר לוחמים אנטי פשיסטים

חשד לפשע שנאה בארה"ב: צלבי קרס התגלו בבית כנסת באריזונה

לפני כשלושה שבועות התגלו צלבי קרס שרוססו בבית כנסת בעיר פלאגסטף שבאריזונה. נוסף לצלבי הקרס, למבנה בית הכנסת נגרם נזק שמוערך באלף דולר לפחות. מהרשות המקומית בפלאגסטף נמסר כי נאספו טביעות אצבעות, עדויות ביולוגיות וקטעי וידאו ממצלמות האבטחה במקום כדי למצוא את האחראי למעשה. הרב של הקהילה היהודית פלאגסטף אמר לאחר המקרה כי "הקהילה מזועזעת ומוטרדת מפשע השנאה הזה".

סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל, גינה את האירוע: "הבוקר קמנו שוב לקולות האנטישמיות המתעוררת בארצות הברית. הפעם מדובר בצלבי קרס שנחרטו על הקירות. האנטישמיות שמרימה את ראשה בתקופה זו מאיימת על שלומם של בני עמנו. עם העמקת הקשרים הדיפלומטיים עם הממשל בארה"ב, אני קורא לרשויות החוק למצות את הדין עם הפושעים האנטישמיים באופן מיידי וללא כל פשרות. הכתובת כבר נמצאת על הקיר. אל לנו לחכות לאירוע דומה לטבח בפיטסבורג. אפס סובלנות לאנטישמיות".

צלבי קרס רוססו על מצבות ואנדרטאות לזכר השואה בשטרסבורג (ארכיון)
צלבי קרס רוססו על מצבות ואנדרטאות לזכר השואה בשטרסבורג (ארכיון) | צילום: רויטרס

כשבוע קודם לכן, כ-30 מצבות בבית עלמין יהודי הושחתו במדינת מסצ'וסטס שבארצות הברית. בין היתר, רוססו על הקברים צלב קרס, וכן הכתובות "הייל היטלר", "היטלר צדק", ו-"אוי ויי, זו היא ארץ ה-MAGA ׁ(MAKE AMERICA GREAT AGAINׂ)", בהתייחסות ברורה לקמפיין הבחירות של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ.

השוטרים הגיעו למקום לאחר דיווח על רכב חשוד שהיה במקום במשך יומיים, וגילו כאמור את הקברים שהושחתו. נהג הרכב הצליח להימלט, והמשטרה מחפשת אחריו וחוקרת את האירוע. בין היתר, שתי מצבות הושחתו ונכתבה עליהן הסיסמה "יום החבל", המתייחסת לספר "יומני טרנר", שנכתב על ידי ויליאם לותר פירס, מנהיג תנועת "ברית לאומית", ארגון גזעני המאמין בעליונות האדם הלבן.