לקראת פסגת המדינות: עצומה נגד רצח העם המתקיים בסין

מתרגלי שיטת ה"פאלון דאפא" מבקשים להזכיר לעולם את לקחי השואה ולמנוע רצח המוני וקצירת איברים. על העצומה חתמו כ-130 אנשי רוח ורבנים. "אל תחזרו על טעויות המנהיגים במלחמת העולם השנייה"

מתרגלי פאלון גונג
מתרגלי פאלון גונג | צילום: רויטרס

פסגת המדינות בירושלים: לקראת יום השואה הבין-לאומי וכינוס מנהיגי העולם שיתקיים בירושלים, שלח היום (שלישי) מרכז המידע של שיטת ה"פאלון דאפא" עצומה להעלאת מודעות לרצח העם המתקיים בסין.

המרכז מתייחס בדבריו לרדיפת מתרגלי השיטה בידי הממשל, הכוללת כליאה ואף קצירת איברים. בשל היעדר השקיפות הקיצוני מצד הממשל הסיני, קשה לומר מה קנה המידה של הרדיפה, אך על פי הדוחות הקיימים, נערכות בין 60 ל-100 אלף השתלות בשנה. לדבריהם, מדובר ב"קבוצה הנרדפת ביותר בסין – ואולי בעולם כולו".

לצד זאת, מציין המרכז את רדיפת הטיבטים, הנוצרים והאויגורים המוסלמים. כזכור, בחודשים האחרונים נחשף כי כמיליון מוסלמים נשלחו למחנות עבודה, לצורך "חינוך מחדש" – והם משוחררים רק במידה שנציגי המפלגה הקומוניסטית ישתכנעו כי המירו את אמונתם בהצלחה.

ילדים מפגינים נגד רדיפת האויגורים באיסטנבול
ילדים מפגינים נגד רדיפת האויגורים באיסטנבול | צילום: רויטרס

עד כה, חתמו על העצומה כ-130 אנשי אקדמיה ורוח, רופאים, רבנים וניצולי שואה. "אין מקום להשוואה בין שואת העם היהודי לבין הזוועה המתרחשת כיום בסין", נכתב בעצומה. "אולם, אנו קוראים ליישם את אחד הלקחים העיקריים שצריך העולם להפיק משואת העם היהודי - לא לעמוד מנגד ולשתוק".

"אנו מבקשים ממנהיגי אומות העולם - אל תעשו את אותה טעות שעשו מנהיגי העולם בזמן מלחמת העולם השנייה - הכירו בסבלם של קורבנות רצח העם המתרחש ברגעים אלה ממש בסין, והביעו עמדה מוסרית נגד הפשע הנתעב הזה".