התפרצות הקורונה בסין: כל בתי הספר בבייג'ינג נסגרו

הגל האחרון של המגפה בבירה הסינית הביא ל-150 נדבקים, מתוכם 50 שאומתו אתמול. יותר מ-30 מכלל המקרים התגלו בקרב תלמידים, ומשרד החינוך האזורי הורה לעצור את הלימודים - ללא צפי לחידושם

עובדים בחליפות מגן ליד מתחם בדיקות קורונה בבייג'ינג
עובדים בחליפות מגן ליד מתחם בדיקות קורונה בבייג'ינג | צילום: רויטרס

כל בתי הספר בבייג'ינג בירת סין נסגרו היום (שישי), ללא צפי לפתיחתם מחדש, בעקבות ההתפרצות הרחבה של מגפת הקורונה בעיר. הגל האחרון של המגפה בבירה הסינית הביא ל-150 נדבקים, מתוכם 50 שאומתו אתמול.

עובד נושא ציוד חיטוי ברחובות השוממים של בייג'ינג בעקבות התפרצות הקורונה
עובד נושא ציוד חיטוי ברחובות השוממים של בייג'ינג בעקבות התפרצות הקורונה | צילום: רויטרס

יותר מ-30 מכלל המקרים התגלו בקרב תלמידים, עם מקבצי הידבקויות הקשורים לשישה בתי ספר ושני גני ילדים. משרד החינוך האזורי הורה לכל בתי הספר לעצור את הלימודים מהיום, ונמסר כי לא נקבע מתי הם יחודשו. לא ברור אם בתי הספר יוכלו להציע הוראה מקוונת, או לאפשר לתלמידים העומדים בפני בחינות לחזור לכיתה.

עובד בחליפת מגן מעביר ארגזים מחוץ למתחם מגורים תחת סגר על רקע התפרצות הקורונה בבייג'ינג
עובד בחליפת מגן מעביר ארגזים מחוץ למתחם מגורים תחת סגר על רקע התפרצות הקורונה בבייג'ינג | צילום: רויטרס

העיר המונה 21 מיליון תושבים כבר הזמינה השבוע שלושה סבבים של בדיקות המוניות, מה שגרם לאנשים לאגור מלאי מזון ואספקה. המונים נהרו לחנויות בציפייה לסגר, וחלקם הצטיידו בירקות, בשר, אטריות להכנה מהירה ונייר טואלט.

בדיקות קורונה בבייג'ינג
בדיקות קורונה בבייג'ינג | צילום: רויטרס

בניגוד לערים אחרון בסין, בבייג'ינג מיהרו להטיל את ההגבלות גם כשמספר המקרים יחסית נמוך, והתקווה שם היא שבכך תוכל העיר להימנע מהפעלת צעדים גורפים נוספים על תושביה. למרות ההבטחות להפחית את העלות הכלכלית וסבל התושבים כתוצאה ממדיניות "אפס הדבקה" שהונהגה שם, המנהיגים המקומיים שללו את אפשרות ביטול ההגבלות ואת הניסיון לחיות עם הנגיף.

עובדים בחליפות מגן ליד קניון סגור בעקבות התפרצות הקורונה בבייג'ינג
עובדים בחליפות מגן ליד קניון סגור בעקבות התפרצות הקורונה בבייג'ינג | צילום: רויטרס

בשנגחאי, שם זן האומיקרון כבר הוביל לסגר כבד על העיר, כל בתי הספר כבר עברו ללמידה מרחוק בחודש שעבר. כתוצאה מהסגר בעיר הגדולה בסין נוצר מחסור במזון ובאספקה בסיסית, ובבתי החולים לא הצליחו להתמודד עם מצבי חירום בריאותיים אחרים.

אנשים עומדים בתור לבדיקות קורונה על רקע התפרצות המגפה בבייג'ינג
אנשים עומדים בתור לבדיקות קורונה על רקע התפרצות המגפה בבייג'ינג | צילום: רויטרס