פיצוץ בצינור גז גרם לניתוק החשמל בסוריה: "ייתכן שנגרם מטרור"

לפי דיווחים בכלי תקשורת סוריים, פיצוץ בצינור הגז הערבי סמוך לדמשק גרם להפסקות חשמל ברחבי המדינה. שר האנרגיה המקומי אמר שיש אפשרות שמדובר בחבלה מכוונת. זהו הפיצוץ ה-6 בשנים האחרונות

זמן צפייה: 00:14

סוריה: פיצוץ בצינור הגז הערבי בפרברי דמשק גרם הלילה (שני) לניתוק אספקת החשמל ברחבי המדינה. שר הנפט והאנרגיה הסורי טען כי ייתכן שמדובר בפעולת טרור. במהלך השנים האחרונות אירעו שישה פיצוצים לפחות בקו הגז באזור זה.

לפני כשלושה שבועות תקפו מטוסי ומסוקי קרב של צה"ל מטרות של צבא סוריה בדרום המדינה, זאת בתגובה לניסיון הנחת המטען שאירע לילה לפני כן בקו הגבול. כלי הטיס של חיל האוויר תקפו עמדות תצפית ואמצעי איסוף מודיעין, תותחי נ"מ ואמצעי שליטה ובקרה בבסיסי צבא סוריה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בתגובה להפרחת בלוני התבערה: גם הלילה צה"ל תקף בדרום עזה

סקר חדשות 13: רוב הציבור סבור שנתניהו אחראי אם יהיו בחירות

קצין המשטרה שתקף מפגינים: "קראו לי נאצי – עושים לי רצח אופי"

פיצוץ צינור גז בסוריה
פיצוץ צינור גז בסוריה | צילום: חדשות 13

מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל פעולה הנעשית בשטחו, וימשיך לפעול בנחישות נגד כל פגיעה בריבונות מדינת ישראל". צבא סוריה דיווח כי אין נפגעים כתוצאה מהתקיפה, אך נגרם נזק.

צה"ל אישר את התקיפה לאחר שדווח בכלי התקשורת הסוריים כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו. מקורות בקונייטרה מסרו לעיתון "אל-וטן" הסורי הרשמי כי התקיפה הישראלית פגעה באיזור תל אל-אחמר שבמחוז קונייטרה, וכללה ירי של ארבעה טילים. בצד הישראלי דווח במהלך הערב על רעש ופעילות אווירית בגולן.