האור בקצה המנהרה: אלה המדינות שמתחילות להסיר את המגבלות

הישראלים ספונים בבתיהם זה שבועות, וממתינים בקוצר רוח לאסטרטגיית היציאה ממשבר הקורונה. איזה מדינות יהיו הראשונות להסיר את הסגר, ואילו עדיין עמוק בתוך המאבק בנגיף?

זמן צפייה: 01:18

בימים שבהם הישראלים נכנסים לסגר מלא, נשאלת השאלה מהי אסטרטגיית היציאה ממשבר הקורונה, ומתי ואיך הכול כבר ייגמר. בזמן ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר, כך לפי פרסום בחדשות 13, כי הוא מעוניין להתחיל להוריד את המגבלות ב-19 באפריל, מדינות שונות כבר החלו בכך, לעומת אחרות שעדיין נמצאות עמוק בתוך המשבר.

אוסטריה ודנמרק היו החלוצות: מהראשונות במערב שהכניסו את האזרחים להסגר, ויהיו הראשונות שיסירו אותו. באוסטריה פתיחת חנויות קטנות תתחיל בשבוע הבא ומרכזי הקניות ייפתחו כנראה בתחילת מאי. בדנמרק מתכננים לפתוח את הגנים ואת בתי הספר כבר בימים הקרובים.

גבר שעוטה מסכה רוכב על קורקינט חשמלי בווינה שבאוסטריה, בזמן משבר הקורונה | צילום: רויטרס

בארצות הברית הנשיא דונלד טראמפ הכריז על כווונתו "לפתוח את המדינה" עד חג הפסחא בעוד חמישה ימים. זה כבר לא יקרה, הנשיא חזר בו - ותאריך החזרה לשגרה עדיין לא ידוע גם שם.

בווהאן שבסין, שם הכול התחיל, יוסר מחר ההסגר אחרי חודשים רבים של הקלות מדורגות כאלה ואחרות, והאזרחים הורשו בפעם הראשונה לצאת מהבתים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם במוקד משרד הבריאות
ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם במוקד משרד הבריאות | צילום: רויטרס

כאמור, נתניהו סיפר לשרים בישיבת הממשלה שהתקיימה בלילה שבין שני לשלישי, כי בשבוע הבא הוא יציג לממשלה את פרטי אסטרטגיית היציאה מההסגר. בכיר ישראלי אמר כי זה יהיה הדיון המסודר הראשון בממשלה בנושא מאז תחילת משבר הקורונה. היעד לצעדי יציאה ראשונים מההסגר הוא ה-19 לאפריל במיוחד בכל הנוגע להחזרת המשק לתפקוד, אולם לא התקבלה על כך עדיין החלטה.