האיחוד האירופי מגביל תנועה ביבשת; בריטניה מחמירה את הנהלים

מגפת הקורונה ממשיכה לגבות קורובנות ולשנות את שגרת החיים גם באירופה • מניין המתים באיטליה ממשיך לזנק • מקרה מוות ראשון דווח בפורטוגל • שוויץ תסגור את כל מקומות הבילוי

זמן צפייה: 03:36

מגפת הקורונה:  התפשטות מגפת הקורונה ממשיכה לגבות קורובנות ולשנות את שגרת החיים גם באירופה. נשיאת הנציבות האירופית הודיעה היום (שני) שתגביל את התנועה שאינה הכרחית בתוך מדינות האיחוד.

בד בבד, גם בבריטניה החלו להחמיר את הנהלים כחלק מהמלחמה בהתפשטות. ראש הממשלה ג'ונסון הורה להימנע מנסיעות שאינן הכרחיות וביקש שלא להגיע למקומות בילוי: "בלי פעולות דרסטיות המספרים יכולים להכפיל את עצמם כל חמישה או שישה ימים".

מוקדם יותר דווח כי מספר מקרי ההידבקות בבריטניה עלה ל-1,543. ג'ונסון אף פנה לציבור וביקש לעבוד מהבתים, ולא להגיע למסעדות וברים. "אם אתם שואלים למה אנחנו עושים את זה עכשיו, ולא מוקדם או מאוחר יותר  - התשובה היא שעכשיו זה הכרחי. אנחנו רוצים להבטיח הגנה מקסימלית בזמן התפשטות המחלה", אמר.

Britain's General Election 2019
ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון | צילום: רויטרס

במקביל, קנצרלית גרמניה אנגלה מרקל הורתה על סגירת כל מתחמי הבידור והפנאי. כמו כן, הודיעה המדינה כי לא תאפשר התקהלויות במרכזי דת. שר הכלכלה הגרמני הודיע שבשעה זו ימשיך לפעול שדה התעופה בפרנקפורט.

בספרד דווח כי 40% מהנדבקים בנגיף זקוקים לאשפוז, וכן כי שיעור התמותה מבין החולים עומד על 3.7%. במחוז לומבדריה שבאיטליה עלה מספר המתים ל-1,420. זאת לעומת המספר שדווח אתמול - 1,218. מניין הנדבקים במחוז, שבו שוכנת גם העיר מילנו, עומד על 1,377 - קצב הדבקה איטי יותר מזו שדווח אתמול. במדינה כולה עלה מספר הנדבקים ל-27,980. 349 בני אדם מתו ביממה האחרונה כתוצאה מהווירוס.

בד בבד, נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי הודיע שהחל ממחר, יוכרז מצב חירום בשני מחוזות במדינה. עוד מסר הנשיא כי ייאסרו התקהלויות של מעל עשרה אנשים. בתוך כך, דיווחה פורטוגל על מקרה מוות בראשון בתחומיה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בתוך יממה: מניין המתים מקורונה בספרד זינק בכ-100

למרות ההסגר הכללי באיטליה: שיא של 368 מתים מקורונה ביממה

פרסום ראשון: החל ממחר – מלון דן פנורמה ת"א יקלוט חולי קורונה

בדיקת טמפרטורה לנוסעים הנכנסים בשדה תעופה באיטליה
בדיקת טמפרטורה לנוסעים הנכנסים בשדה תעופה באיטליה | צילום: רויטרס

ראש ממשלת פינלנד סאנה מרין הודיע שביום רביעי ייסגרו כל בתי הספר והאוניברסיטאות. גרמניה הודיעה שהשירותים החיוניים בשטחה, בהם מרכולים, פארמים, בתי מרקחת, בנקים, דואר ושירותי משלוחי מזון, יישארו פעילים.

ממשלת שוויץ הודיעה שתסגור את כל הבארים והמסעדות במדינה לחודש הקרוב. עוד הודיעה כי כלל האירועים הציבוריים והפרטיים במדינה מבוטלים, ותמשיך לספק שירותים חיוניים לתושבים. במקביל, קרא ראש ממשלת צרפת לדחות את הבחירות לראשות העיר פריז לסוף חודש יוני.

צוותי רפואה ברומא מעבירים חולי קורונה
צוותי רפואה ברומא מעבירים חולי קורונה | צילום: רויטרס