בצל הגל השני באירופה: שיא של נדבקים ביממה בעולם

קרוב ל-350 אלף בני אדם ברחבי העולם אובחנו אתמול חיוביים. שיאים שליליים מפרוץ המגפה נרשמו בצרפת, בריטניה, פולין, אוקראינה והולנד. מנגד, בהודו ובברזיל נראה כי המספרים יורדים במתינות

זמן צפייה: 00:37

מגפת הקורונה לא עוצרת ברחבי העולם. היום (שישי), זה השני ברציפות, נרשם שיא שלילי במניין הנדבקים העולמי, כאשר אתמול אובחנו כמעט 350 אלף בני אדם נשאי קורונה. כל זאת, ברקע הגל השני שמכה בעוצמה באירופה.

בצרפת, למשל, נשבר שיא יומי מאז פרוץ המגפה. בסוף חודש מארס התגלו ביממה כ-7,500 נשאים, אולם ביום רביעי האחרון המספר זינק ל-18,746. גם בגרמניה, שם התגלו אתמול (חמישי) כ-4,400 חולים חדשים, נשבר שיא של חצי שנה. לשם השוואה, בשיא המגפה בחודש מארס, עמדה גרמניה על כ-6,600 נדבקים בכל יום.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

3,693 נדבקים ביממה; שיעור הבדיקות החיוביות – הנמוך זה חודש

שיעור החולים בבני ברק: פי 6 מת"א; במודיעין עילית: הגבוה בארץ

עימותים בין שוטרים לחרדים במודיעין עילית: 20 מתפללים נעצרו

קורונה בצרפת
קורונה בצרפת | צילום: רויטרס
קורונה בצרפת
קורונה בצרפת | צילום: רויטרס

בפולין, שם אובחנו בשיא כ-600 נדבקים, המספר זינק ל-4,280 חולים חדשים שהתגלו ביום חמישי. בהולנד, שגם במדינה זו כמעט ולא גילו יותר מאלף נדבקים ביום עם תחילת ההתפשטות, הגיעו אתמול ליותר מ-5,800 מאובחנים ביממה אחת. בספרד המספרים גבוהים גם כן, אולם בשם חלה בשבוע האחרון ירידה מסוימת, ומשיא של כ-14 אלף נדבקים ביום, ירדו לכ-5,000.

מדינה נוספת שרושמת התפרצות שנייה היא בריטניה, שם אובחנו ביום חמישי 17,540 חולי קורונה חדשים. לשם השוואה, השיא היומי בגל הראשון עמד על כ-7,800 נדבקים בלבד. איטליה, שהייתה מהמדינות שנפגעו באופן הכי חמור בגל הראשון, מראה מגמת עלייה, זאת לאחר שנדמה היה כי הצליחה להשיג שליטה על המגפה. שם, התגלו ביום חמישי כ-4,400 נדבקים חדשים.

קורונה באיטליה
קורונה באיטליה | צילום: רויטרס

רומניה, שבגל הראשון שמרה על מאות בודדות של נדבקים בכל יום, החלה לרשום מחודש יולי קפיצה משמעותית - עד שהגיע השיא ביום חמישי, בו התגלו יותר מ-3,000 נדבקים. בבלגיה, שאחרי שיא של יותר מאלפיים נדבקים באפריל הצליחה לרדת לפחות ממאה ביום, נראה כי המצב מחריף - שם אובחנו אתמול יותר מ-3,700 חולים חדשים.

בינתיים בארצות הברית, שעדיין נמצאת במקום הראשון בעולם מבחינת מניין הנדבקים והמתים, השיא מיולי אומנם לא נשבר, אך גם שם מספר הנדבקים היומי ממשיך לנוע בין 40 ל-50 אלף נדבקים, כך שמדובר בעלייה מתונה ביחס לחודש האחרון. בהודו נראה כי חלה דווקא מגמת ירידה מתונה, אולם גם שם - המספרים עצומים ונעים על הציר שבין 80 ל-70 אלף ביום. בברזיל חלה ירידה משמעותית יחסית בתקופה האחרונה, והשבוע אף נרשם יום עם כ-8,500 מקרים חדשים בלבד.