יותר מאלף חברי פרלמנט אירופאים חתמו על מכתב נגד סיפוח ישראלי

1,080 חברי פרלמנט מ-25 מדינות באירופה חתומים על המסמך, שקורא לישראל לחזור בה מהתכנון לספח חלקים בגדה המערבית, ומזהיר כי לצעד שכזה יהיו "השלכות הולמות"

זמן צפייה: 00:32

הקרב על הסיפוח: יותר מאלף חברי פרלמנט מ-25 מדינות באירופה חתמו היום (רביעי) על מסמך הקורא לישראל לחזור בה מתוכנית הסיפוח של חלקים בגדה המערבית, וטוען כי לצעד כזה יהיו "השלכות הולמות".

למעלה מ-240 מהחותמים הם מחוקקים מבריטניה בלבד - השגרירות הישראלית בלונדון סירבה להגיב. המכתב, שנשלח לשרי החוץ האירופים, מזהיר שסיפוח חד צדדי של שטחים בגדה המערבית יהיה "קטלני לסיכויי השלום בין ישראל לפלסטיניים, ויאתגר את הנורמות הבסיסיות שמגדירות יחסים בין-לאומיים".

עוד הזהירו הכותבים כי לסיפוח חד צדדי יש פוטנציאל לערעור היציבות באזור.

לכתבות נוספות בנושא >> 

גנץ על סיפוח: "אם הפלסטינים לנצח יגידו 'לא' – נתקדם בלעדיהם"

הרשות הפלס': ממחר יחלו עצרות עממיות נגד הסיפוח ברחבי הגדה

בכירים בצה"ל: "יידרשו חודשים של היערכות לקראת סיפוח"

הגדה המערבית
הגדה המערבית | צילום: רויטרס

היוזם של המסמך הוא הפוליטיקאי לשעבר אברהם בורג. במכתב צוין כי תוכנית טראמפ מקדמת "שליטה ישראלית קבועה על מקטעים של טריטוריה פלסטינית, שתשאיר את הפלסטינים ללא ריבונות, ותתן לישראל אור ירוק לספח באופן חד צדדי חלקים נרחבים בגדה המערבית".

כמו כן, נכתב שלאפשר לסיפוח לעבור "ללא אתגרים", יעודד מדינות אחרות עם דרישות טריטוריאליות "להתעלים מעקרונות בסיסיים של החוקר הבינ"ל".

אתמול, שר הביטחון בני גנץ התייחס בשיחה עם הכתבים הצבאיים לסוגיית הסיפוח ואמר כי "נפעל להקטין ככל האפשר את הסכנה של הפיכתה של מדינת ישראל למדינה דו לאומית, לצד שמירה על ביטחון המדינה, תוך דיון הדוק עם ארה"ב ומדינות העולם והפלסטינים ככל שירצו להיות חלק מהשיח. לא נמשיך לחכות לפלסטינים - אם הם לנצח יגידו 'לא' על הכול, אז נאלץ להתקדם בלעדיהם".

עוד ציין כי "ישנם מספר עקרונות שהצגתי ואני מוביל: לא ניקח פלסטינים לתוך שטחנו, לא נפגע בזכויות אדם ובזכות התנועה, נפעל בתיאום עם כל מדינות האזור שאנחנו בקשר איתן, לא נסכן את הסכמי השלום ונקיים תהליך סדור מול הצבא ומול גורמי ביטחון ומדיניות ובקבינט. אנחנו מעורבים ומשפיעים עמוק בעניין הזה".