זלנסקי מזהיר: "רוסיה עלולה להסלים השבוע את התקיפות"

הנשיא האוקראיני אמר שהוא מעריך כי רוסיה תגביר את התקיפות לאור ההתכנסות הצפויה של מנהיגי האיחוד האירופי שידונו בשאלת הצטרפותה של אוקראינה לאיחוד. צבאו של פוטין ממשיך במאמץ להשלים את כיבוש אזור מזרח המדינה

נשיא אוקראינה, ולודימיר זלנסקי
נשיא אוקראינה, ולודימיר זלנסקי | צילום: רויטרס

נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי אמר אתמול (ראשון) במסגרת הסרטון היומי אותו מפרסם, שהוא מעריך כי רוסיה תגביר את תקיפותיה נגד אוקראינה השבוע, לאור ההתכנסות הצפויה של מנהיגי האיחוד האירופי שידונו בשאלת הצטרפותה של אוקראינה לאיחוד. כמו כן, לדבריו, התקיפות עשויות להתגבר מאחר ורוסיה מעוניין להשלים את כיבוש מזרח אוקראינה. "אנחנו מתכוננים. אנחנו מוכנים", אמר הנשיא.

יצוין כי ביום שישי האחרון, הנציבות האירופית המליצה שאוקראינה תקבל מעמד של מועמדת להצטרפות, השלב הרשמי הראשון בתהליך שנמשך בדרך כלל כמה שנים. בפסגה שתתקיים בימים חמישי ושישי הקרוב, מנהיגי האיחוד האירופי צפויים לאשר את החלטת הנציבות, ובכך למעשה, אוקראינה תחל באופן רשמי את תהליך הצטרפותה לאיחוד.

נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין בבריסל
נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין | צילום: רויטרס

במקביל, הלחימה במזרח אוקראינה נמשכת, כאשר הכוחות הרוסיים ממשיכים במאמצים להשלים את כיבוש האזור. גם בעיר סוורודונצק שבמחוז לוהנסק שבחבל, נמשכת הלחימה האינטנסיבית ברחובות העיר, אם כי הרוסים ממשיכים לשלוט ברוב שטחי העיר. בחרקוב, העיר השנייה בגודלה במדינה, הרוסים טוענים כי השמידו מחסן אמצעי לחימה, שהנשק שבו סופק לאוקראינה על ידי המערב.

מזכ''ל נאט''ו, ינס סטולטנברג | צילום: רויטרס

יצוין כי אתמול, מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, הזהיר כי המערב חייב להתכונן להמשך התמיכה באוקראינה, במלחמה שעשויה לדבריו להיארך שנים. עוד אמר, כי עלויות המלחמה במזרח אירופה היו גבוהות, אך אם נאפשר למוסקבה להשיג את מטרותיה הצבאיות - המחיר יהיה גבוה אף יותר.

דבריו של סטולטנברג הגיעו במקביל לאזהרת ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, לגבי הצורך להתכונן לסכסוך ארוך טווח. גם סטולטנברג וגם ג'ונסון מסרו כי שליחה נוספת של נשק לאוקראינה, תביא לכך שניצחונה יהפוך לסביר יותר.