תיעוד: מנוע המטוס התלקח - שברים נפלו בשכונת מגורים בארה"ב

זמן קצר לאחר שהמריא מקולורדו, כשל חמור במטוס שעליו 231 בני אדם הוביל לפיצוץ במנוע וגרם לחלקים ממנו להתנתק וליפול בחצר בית - לא היו נפגעים. "המטוס החל לרעוד בצורה אלימה, צללנו למטה"

זמן צפייה: 02:25

מטוס נוסעים מסוג בואינג 777 של חברת "יונייטד איירליינס" נאלץ לבצע היום (ראשון) נחיתת חירום בעיר דנבר, במדינת קולורדו שבארה"ב, לאחר שהמנוע התלקח באוויר זמן קצר לאחר שהמריא להונוללו שבהוואי בעקבות כשל טכני חמור. שברים מהמנוע התרסקו בשכונת מגורים באזור. המטוס ביצע נחיתת חירום בשדה התעופה, כשבמקביל לא דווח על נפגעים בנפש בקרקע או באוויר. על המטוס היו 231 בני אדם ו-10 אנשי צוות.

השריפה במנוע קרתה כאשר המטוס כמעט הגיע לגובה השיוט. קברניט המטוס דיבר אל הנוסעים בכריזה כאשר הפיצוץ טלטל את תא הנוסעים, כשברקע היה הבזק חזק. "המטוס התחיל לרעוד בצורה אלימה, איבדנו גובה והתחלנו לצלול למטה", אמר דיוויד דלוסיאה, שישב במעבר בצד של המנוע שהתפוצץ והוסיף: "אני ורעייתי הכנסו את רישיונות הנהיגה שלנו לכיס, למקרה שניפול אז יוכלו לזהות אותנו".

תיעוד: המנוע בוער במהלך הטיסה

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

המסחר ייפתח לכולם, תרבות – לבעלי תו ירוק: מדריך היציאה מהסגר

עוצמה יהודית פרסמה סרטון עם אזכור לשואה – ועוררה גל גינויים

נתניהו הגיב לדיווחים: "אף חיסון ישראלי לא עבר לסוריה"

מנוע מטוס הבואינג 777 לאחר הפיצוץ
מנוע מטוס הבואינג 777 לאחר הפיצוץ

בתמונות שפרסמה משטרת ברומפילד נראים חלקי מטוס בחצר בית, בהם מעטפת המנוע. קירבי קלמנטס, תושב דנבר, סיפר כי הוא היה בביתו יחד עם אשתו כששמע קול פיצוץ חזק, ולאחר מכן ראה את חלקי המטוס חולפים על פני חלון ביתו ופוגעים בתט הנהג של המשאית שלו. "חלקי המטוס נפלו מהשמים כמו אפר במשך 10 דקות, מטרים ספורים בלבד מהבית עצמו", אמר קלמנטס.

מעטפת החיצונית של המנוע שנחתה בפרבר בדנבר
מעטפת החיצונית של המנוע שנחתה בפרבר בדנבר | צילום: Broomfield police

מומחי בטיחות טענו כי המטוס סבל מכשל חמור במנוע שכמעט הוביל לאסון. "אירוע כזה הוא נדיר ביותר וקורה כאשר דיסקים ענקיים שמסתובבים בתוך המנוע סובלים מכשל טכני כלשהו שגרום לפריצה של המעטפת המשוריינת סביב המנוע, שנועדה להכיל את הנזק", סיפר ג'ון קוקס, מומחה לבטיחות טיסה וטייס בדימוס.

המטוס טרם נחיתת החירום בעקבות פיצוץ במנוע
המטוס טרם נחיתת החירום בעקבות פיצוץ במנוע | צילום: Broomfield police