הניו יורק טיימס דיווח: "הובטח מידע מביך על קלינטון"

בנו הבכור של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נפגש בזמן קמפיין הבחירות עם עו"ד המקורבת לקרמלין - לאחר שהובטח לו כי בידיה מידע שעלול להזיק למועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון

"הנשיא לא היה מודע", טראמפ והילרי (רויטרס)

בנו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הסכים להיפגש עם עורכת דין מטעם הקרמלין, לאחר שהובטח לו במהלך קמפיין הבחירות ב-2016 מידע מביך על המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון, כך פרסם אמש (ראשון) הניו יורק טיימס. לפי הדיווח, בנו של טראמפ אמר בבית הלבן כי המידע שנמסר בפגישה היה לא אמין. דובר הצוות המשפטי של טראמפ: "הנשיא לא היה מודע לעניין".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

שלושה יועצים בכירים בבית הלבן טוענים כי בפגישה עם עורכת הדין נכחו, בנוסף לבנו, גם ראש הקמפיין של טראמפ פול מונפרט וחתנו המשמש כיועצו של הנשיא ג'ארד קושנר. לפי היועצים, בנו של טראמפ, דונלד טראמפ ג'וניור, הודה בכך בדברים שאמר בבית הלבן.

qq

טראמפ ג'וניור (ארכיון) (רויטרס)
טראמפ ג'וניור (ארכיון) (רויטרס)

"בפגישה, לאחר מילות נימוס ראשונות, עורכת הדין הבהירה כי בידה מידע כי גורמים המקושרים לרוסיה מממנים את הועידה הלאומית הדמוקרטים ותומכים בגברת קלינטון", כך פרסמו בדיווח של ניו יורק טיימס את דבריו של טראמפ ג'וניור.

דובר הצוות המשפטי של הנשיא טראמפ מסר בתגובה לפרסום בניו יורק טיימס כי"נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לא נכח ולא היה מודע לפגישה שקיים בנו עם עורכת הדין המקורבת לקרמלין".

מעורבת בנעשה, משפחת טראמפ (רויטרס)
מעורבת בנעשה, משפחת טראמפ (רויטרס)

פוטין: "מאמין שטראמפ שוכנע שלא התערבנו"

פוטין הכחיש לאחרונה את מעורבותו בבחירות האחרונות בארה"ב לטובת טראמפ, למרות המסקנות ההפוכות שהגיעו אליהן סוכנויות המודיעין האמריקניות. לפי ההאשמות, רוסיה השתמשה בהאקרים ופרצה לחשבונות האימייל של בכירים במפלגה הדמוקרטית.

במהלך פסגת ה-G20 שהתקיימה בסוף השבוע האחרון בגרמניה, הודיעה השליחה רוסית לוועידה כי הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין אמר למנהיגי המעצמות בוועידת ה-G20 בגרמניה כי רוסיה "מעולם לא התערבה" בבחירות שנערכו בארה"ב בסוף שנת 2016. פוטין עצמו אמר כי טראמפ שאל אותו שאלות רבות בנושא ולמעשה "בחן" אותו על מידת המעורבות בבחירות.

טראמפ ופוטין ב-G20 (רויטרס)
טראמפ ופוטין ב-G20 (רויטרס)

"ניסיתי לתת לו תשובות מלאות, אני חושב שזה סיפק אותו", אמר פוטין בנאומו לקראת תום הוועידה. "הצגתי את העובדות בפני הנשיא טראמפ, אני מאמין שהוא השתכנע אבל כדאי שתשאלו אותו". עוד אמר פוטין כי להערכתו נוצרו בינו לבין טראמפ "יחסי עבודה" שיובילו לשיתוף פעולה בין המדינות.

"הוא אדם שונה במציאות ממה שרואים בטלוויזיה", עדכן הנשיא הרוסי, "סיכמנו לעבוד ביחד בנושא הסייבר". לאחר מכן טען פוטין כי קיימת בעולם "רוסופוביה חזקה". השליחה הרוסית, סבטלנה לוקאש, כתבה קודם לכן בחשבון הטוויטר שלה: "הנשיא פוטין הפנה את תשומת לב המנהיגים להיעדר כל ראיה לכך ואישר כי רוסיה מעולם לא התערבה בבחירות".