נשיא צרפת נגד הלא-מחוסנים: "נעצבן אותם אפילו יותר"

בזמן שבכל יום נשבר שיא מאומתים חדש במדינה, מקרון מקדם בפרלמנט הגבלות נוספות על מי שלא מחוסן, שימנעו מהם לקבל את "אישור הבריאות" - המקביל לתו הירוק. "האויב הגדול ביותר לדמוקרטיה הוא שקרים וטיפשות"

נשיא צרפת עמנואל מקרון
נשיא צרפת עמנואל מקרון | צילום: רויטרס

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר אתמול (שלישי) בריאיון לעיתון צרפתי כי הוא מתכוון "לעצבן" את מי שלא קיבל חיסון לנגיף קורונה בכך שיקשה יותר ויותר על חייהם. "אני לא מתכוון לעצהן את אזרחי צרפת, אבל כן את הלא-מחוסנים. ונמשיך לעשות כך עד הסוף - זו האסטרטגיה".

בימים האחרונים דן הפרלמנט הצרפתי בהגבלות חדשות על הלא-מחוסנים, לפיהן הם לא יקבלו את "אישור הבריאות" של המדינה - המקביל לתו הירוק בצרפת - גם בהצגת בדיקה שלילית. הגבלות אלו ימנעו מהם כניסה למקומות ציבוריים כמו מסעדות, בתי קולנוע, מוזיאונים ואירועי ספורט, וכן לא יתאפשרו להם לעלות לטיסות ולרכבות.

People Protest In Paris Against Covid 19 Health Pass
הפגנה בפריז נגד ''אישור הבריאות'' | צילום: רויטרס

"האויב הגדול ביותר לדמוקרטיה הוא שקרים וטיפשות", אמר הנשיא. "אנחנו מפעילים לחץ על הלא-מחוסנים על ידי הגבלתם, כמה שניתן, מפעילויות חברתיות". לפי מקרון, מעל 90% ממי שיכול לקבל את החיסון התחסן, ואילו "רק אחוז קטן מתנגד. איך אנחנו מצמצמים את המיעוט הזה? בכך שנעצבן אותם אפילו יותר".

הנשיא הוסיף כי אין בכוונתו "לכלוא או לחסן בכפייה אף אחד". עם זאת, הוסיף: "אנחנו חייבים להבהיר להם, 'מה-15 בינואר לא תוכלו ללכת למסעדות, לבתי קפה, לא תוכלו ללכת לתיאטרון או לקולנוע. מי שחירותו מאיימת על חירותם של אחרים הופך לאדם ללא אחריות. אדם ללא אחריות אינו אזרח".

Coronavirus Tests Before New Year's Celebrations In Paris
עמדת בדיקות קורונה בצרפת | צילום: רויטרס

במקביל, במדינה ממשיך להישבר שוב ושוב שיא הנדבקים, כאשר אתמול התגלו מעל 270 מאומתים חדשים.