אילון מאסק מסתבך: מסמכים חושפים כי הטריד מינית ושילם דמי שתיקה

חברתה של אישה שעבדה בחברת "SpaceX", שבבעלותו של המיליארדר הקנדי-אמריקני, פרסמה מסמכים המעידים כי הוא שילם לה 250 אלף דולרים כדי לא לחשוף שחשף את איבר מינו בפניה והציע לה לשכב איתו. מאסק הכחיש את האירוע בתוקף וטען כי מדובר בחיסול ממניע פוליטי

אילון מאסק
אילון מאסק | צילום: רויטרס

חברת החלל האמריקנית "SpaceX", שבבעלות המיליארדר אילון מאסק, שילמה 250 אלף דולרים לעובדת שמאסק שכר את שירותיה כדיילת, כחלק מהסדר משפטי, לאחר שזו טענה שאילון מאסק הטריד אותה מינית, כך פורסם הבוקר (שישי) ב"Business Insider".

חברתה של העובדת טוענת כי חשף את איבר מינו בפניה, נגע בה שלא בהסכמתה, הציע לקנות לה סוס בתמורה לעיסוי אירוטי וביקש לשכב איתה. לפי הדיווח, האירועים התקיימו בשנת 2016, בעוד התשלום בוצע כשנתיים לאחר מכן.

מאילון מאסק נמסר בתגובה כי "הסיפור רחב הרבה יותר", והוסיף כי "אם הייתי נוטה לעסוק בהטרדות מינית, לא סביר שזו תהיה התקרית הראשונה בכל 30 שנות הקריירה שלי". בחשבון הטוויטר שלו, הוא טען כי ההאשמות נגדו צריכות להיבחן תחת "עדשה פוליטית".


באירוע המדובר, העובדת הגיעה לחדרו של מאסק, ובמהרה גילתה כי "הוא היה עירום לחלוטין למעט סדין שכיסה את פלג הגוף התחתון שלו". במהלך העיסוי, חברתה מתארת, מאסק "חשף בפניה את איבר המין שלו" ואז "נגע בה והציע לה לקנות לה סוס אם היא 'תעשה יותר'". כאמור, המסמכים שנחשפו נכתבו על ידי חברתה של העובדת ולא על ידה.

ב-2018, לאחר שלדברי החברה, מעמדה בחברה נפגש עקב סירובה להצעותיו של מאסק, החליטה העובדת לשכור את שירותיה של עורך דין שיטפל בתיק. לאחר פגישה משותפת בין העובדת ועורך הדין שלה לבין מאסק וסנגוריו, הוחלט כי העובדת לא תתלונן בפני הרשויות וכי היא תפוצה ב-250 אלף דולרים. כמו כן, כחלק מההסכם נאסר עלייה לדבר ולפרסם פרטים על ההסכם ובכלל, על מאסק ועובדי חברת "SpaceX".

שיגור ה''פאלקון 9'' של חברת ''SpaceX''
שיגור ה''פאלקון 9'' של חברת ''SpaceX'' | צילום: רויטרס

חברתה של העובדת מסרה כי "על אף שחברתי אינה יכולה לפרסם את הסיפור, אני כן יכולה - איני מחויבת בהסכם סודיות. הרגשתי צורך לפסם את הסיפור, במיוחד בעת הזו, הוא האיש העשיר בעולם ויש לו כוח אדיר. הוא התנהג בחוסר אחריות", הוסיפה החברה. היא טוענת כי פרסמה את המקרה מבלי להתייעץ עם חברתה, תוך שהיא מותחת ביקורת קשה על סביבתו הקרובה של מאסק, בטענה שהם עובדים כמערכת משומנת היטב בכדי להסתיר ולמנוע פרסומים של אירועים מהסוג הזה.

כזכור, לאחרונה הודיע מאסק, שנחשב לאיש העשיר בעולם, כי הוא קונה את הרשת החברתית טוויטר תמורת 44 מיליארד דולר, וטען כי הוא מעוניין להפוך את הרשת לחופשית יותר: "חופש הביטוי הוא היסוד של דמוקרטיה מתפקדת".