המידע המודעיני וההכנות: אחורי הקלעים של המבצע לחיסול מנהיג דאעש

כלי תקשורת בארה"ב חשפו פרטים חדשים על ההתנקשות בראש ארגון הטרור. לפי הדיווחים, ההכנות שנמשכו מספר חודשים החלו אחרי שהתקבל מידע על מיקומו, וכללו דגמים של המבנה שבו שהה

זמן צפייה: 06:38

כלי תקשורת בארצות הברית פרסמו היום (שישי) פרטים חדשים על המבצע לחיסולו של מנהיג דאעש, אבו אבראהים אל-האשמי אל-קורשי. על פי הדיווחים, האור הירוק לפעולה ניתן כבר לפני כמה חודשים, אחרי שהתקבל מידע על כך שמנהיג ארגון הטרור מתחבא בקומה העליונה בבית בצפון מערב סוריה.

לבסוף, הוחלט לצאת למבצע אתמול בבוקר, אחרי חודשים של הכנות, ואימונים שכללו מודלים של המבנה שבו שהה מנהיג דאעש. בקומות התחתונות של הבניין, היו פעילים נוספים בארגון הטרור. הצבא האמריקני יצא לחיסול מבסיס לא מוכר באזור, אחרי שתידרך ויידע צבאות של מדינות אחרות שגובלות עם סוריה.

Whatsapp Image 2022 02 03 At 1
המבנה לאחר הפשיטה האמריקנית

תחילה, יושבי הבית התבקשו לצאת מהמבנה. "אנחנו נירה טילים לבית, ויש לנו רחפנים מעליכם", קרא גבר בעל מבטא עיראקי ברמקול סמוך למקום האירוע. שני מבוגרים ועשרה ילדים עזבו את המתחם, וזמן לא רב אחר כך החלו הפיצוצים שהביאו לקריסה של הקומה השלישית.

בקומה השנייה החל קרב יריות בין החיילים האמריקנים לחמושים פעילי דאעש. הקרב הסתיים כשמנהיג ארגון הטרור פוצץ את עצמו ואת משפחתו שהיו איתו בחדר. בסיום המבצע, הנשיא האמריקני ג'ו ביידן, שפיקח על הפעולה, אמר "אלוהים יברך את חיילינו".

הנשיא ג'ו ביידן וסגניתו קמלה האריס בחדר המצב בעת מבצע חיסולו של מנהיג דאעש
הנשיא ג'ו ביידן וסגניתו קמלה האריס בחדר המצב בעת מבצע חיסולו של מנהיג דאעש | צילום: הבית הלבן

אמש התייחס נשיא ארצות הברית למבצע החיסול, וסיפר: "הנחיתי את מבצעי המשימה לא לפגוע באזרחים - אבל אנחנו יודעים שכשהחיילים שלנו ניסו לתפוס את הטרוריסטים, הוא בחר להיות פחדן ולפוצץ את עצמו בבניין יחד עם משפחתו".

"אנחנו מוכנים להיכנס למצבי סכנה כדי לשמור על ביטחונה של ארצות הברית", אמר הנשיא, "הטרוריסטים ניסו להתחבא בכל מקום בעולם, אבל אני אגן על האומה האמריקנית בכל דרך. המבצע בלילה האחרון שלח מסר חזק לכל הטרוריסטים בכל רחבי העולם - אנחנו נמצא אתכם".