כ-3 שבועות לאחר אסון הרכבל באיטליה: איתן בן ה-5 שוחרר מביה"ח

השורד היחיד מהאירוע, שאיבד את כל בני משפחתו, שוחרר לביתו כשהוא מלווה בדודתו. מביה"ח נמסר כי הוא ימשיך לקבל טיפול פסיכולוגי ויבצע בדיקות תקופתיות. "לומד את שהתרחש באופן מבוקר"

ההרוגים באסון בהרי האלפים, עמית בירן וטל פלג-בירן עם בנם תום ואיתן, שנפצע קשה, רכבל
ההרוגים באסון בהרי האלפים, עמית בירן וטל פלג-בירן עם בנם תום ואיתן, שנפצע קשה | צילום: באדיבות המשפחה

איתן בן ה-5, שנפצע קשה באסון הרכבל באיטליה ואיבד את כל בני משפחתו לפני כשלושה שבועות, שוחרר היום (חמישי) מבית החולים שבטורין בצפון איטליה, ונלקח על ידי אמבולנס לביתו שבפאביה כשהוא מלווה בדודתו איה. "איתן לומד את שהתרחש באופן מבוקר לצד משפתחו ופסיכולוגים", מסרה עורכת הדין קריסטינה פינייה, המייצגת את דודתו מטעם בית המשפט בטורין.

מבית החולים נמסר כי מצבו של איתן השתפר משמעותית, וכי הוא ימשיך לקבל טיפול פסיכולוגי צמוד ויבצע בדיקות תקופתיות לצורך מעקב אחר מצבו הבריאותי.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ נגד נתניהו: "איני זקוק לאישורך כדי להרוס מאחז בלתי חוקי"

אישום נגד לשעבר סגן ראש העיר י-ם: "לקח שוחד בסך 350 אלף שקל"

תקרית בג'נין: שני אנשי פת"ח ומחבל נהרגו בחילופי אש עם ימ"מ

כזכור, אתמול עודכן הילד איתן מפי דודתו על מותם של הוריו באסון. לצדו של איתן, סבתו ודודה נוספת שהגיעה ישירות מתל אביב. גורם מטעם המשפחה סיפר על ההתרחשויות האחרונות: "הילד לאט לאט לומד מה קרה. הוא התוודע להשלכות הטרגדיה באופן המוסכם על ידי רופאים, מומחים ובני משפחה. זהו מסע ארוך ועדין".

יצחק כהן שנהרג באסון הרכבל, ונינו איתן
יצחק כהן שנהרג באסון הרכבל, ונינו איתן | צילום: באדיבות המשפחה

בינתיים, נמשכות החקירות לגבי מה שקרה ברכבל. לפני יומיים פורסמה הקלטה של שיחת הטלפון בין המחלצים שמיהרו למקום לאחר הדיווח על התאונה. באחת השיחות הראשונות נשמעים המחלצים מדווחים על שאירע: "הרכבל נפל, איזה בלגן, אנחנו שולחים כמה כלי רכב, נראה שקרון קרס". בחלוף הזמן, המחלצים הבינו כי תא הרכבל קרס במקום שאיננו נגיש לכלי רכב. "נראה שהתא נפל באמצע היער", נשמע אחד מהם אומר בהקלטה.

כזכור, המשטרה האיטלקית עצרה שלושה חשודים בקריסת הרכבל והם הודו שפעלו ברשלנות. לפי הודאתם, השלושה בחרו להתעלם מתקלה ב"מזלג" יום לפני התאונה, מה שמנע מבלם החירום לפעול לבסוף. זאת, בגלל סיבות כלכליות וכדי לא להשבית את פעילות הרכבל. לדברי התביעה, השלושה ידעו כמעט חודש, מאז שהאתר נפתח מחדש לאחר שנסגר בשל מגפת הקורונה, שהקרון לא פעל על פי פרוטוקול הבטיחות ושבלם החירום לא תקין.