החשד לחטיפת איתן: התביעה באיטליה פתחה בחקירה נגד הסב

סבתו של הניצול היחיד מאסון הרכבל סיפרה על כך שהיעדר סמלים יהודיים בבית הדודה הטריד את המשפחה בישראל, ורמזה על הבדלים עדתיים ופוליטיים: "הם מתעבים אותנו, אולי כי אנחנו ספרדים"

זמן צפייה: 04:44

התביעה בעיר פאביה באיטליה פתחה היום (שני) בחקירה נגד שמואל פלג, סבו של איתן בירן בן ה-5, הניצול היחיד מאסון הרכבל, בחשד לחטיפת ילד בצורה מחמירה, לאחר שאתמול נחשף כי הוא הטיס אותו לארץ ללא ידיעת דודתו איה, האפוטרופסית שלו.

עורכי הדין האיטלקים של פלג מסרו: "לאחר שגורש מהדיונים ודאג לבריאות של נכדו, הוא פעל בדחיפות להבאתו לישראל, מכיוון שבמשך חודשים ניסא לשווא להביא את קולה של משפחת אימו של איתן להליך האזרחי למינוי אפוטרופוס".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בזמן שצה"ל תקף בעזה: נשמעה התרעה בעוטף ויירוט של כיפת ברזל

"מצטער, לא יכול לשבת 10 שנים": הטיוטה שכתב הקצין שמת בכלא

דרמה בגמר אליפות ארה"ב הפתוחה: מדבדב ניצח את דג'וקוביץ'

"פעולות בריונות הן תמיד שגויות", הוסיפו עורכי הדין, "אבל בואו נכניס את עצמנו לנעליו של אדם שמאבד באופן טראגי חמישה בני משפחה בארץ זרה ושהרופאים לא מדברים איתו. אנו נשאף להבטיח הכרה בזכויות המשפחה של האם". התקשורת האיטלקית דיווחה הבוקר כי מה שהעלה את זעמה של משפחת פלג הייתה הדאגה משמירת הערכים היהודיים של דודתו, אשר רשמה אותו לבית ספר קתולי.

"טל ועמית פנו לאיתן ותום בעברית ודיברו על יהדות ועל ישראל", סיפרה בריאיון אתי פלג, סבתו של איתן. לעומת זאת, מדווחים באיטליה, באחד הביקורים שלה אצל דודתו של איתן שמה לב הסבתא להיעדר מזוזה וסמלים יהודיים אחרים בבית, ומה שהטריד עוד יותר את המשפחה בישראל היה כאמור הרישום של איתן לבית ספר קתולי דתי.

"זו לא המורשת שעמית וטל רצו להעביר לו", טוענים במשפחתו של איתן בישראל, ובאיטליה מדווחים גם כי ההבדלים העדתיים והפוליטיים בין המשפחות עומדים מאחורי הסכסוך. "בתי טל סבלה מהקשר עם משפחתו של עמית והרגישה לא מוערכת. אני לא יודעת למה הם מתעבים אותנו, אולי כי אנחנו ספרדים", סיפרה אתי. "מעולם לא הסתרתי את דעותיי הימניות", היא הוסיפה, ברומזה כי משפחת בירן נמצאת בצד השמאלי של המפה.

איתן בירן
איתן בירן, ניצול אסון הרכבל באיטליה

כזכור, אתמול התגלה כי שמואל פלג הביא את איתן לישראל במטוס פרטי, לאחר שתיכנן זאת בשבועיים האחרונים. תלונות הוגשו בארץ וגם באיטליה נגד הסבא, וההערכות הן שאיתן יצטרך ככל הנראה לחזור לאיטליה. במקביל, גורמים במשרד הרווחה מקיימים ישיבות הערכה בנושא. לחדשות 13 נודע כי צוות ההגנה המשפטית הישראלי הופתע מהמהלך של הסב, ולא ידע אודותיו.

הבוקר יילקח קרון הרכבל בו נהרגו הוריו ואחיו של איתן למעבדה, לאחר שעד היום הוא נותן באותו מקום בו אירעה הטרגדיה לפני כמעט ארבעה חודשים.