פרשת איתן בירן: שותפו של הסבא בחטיפה נעצר בקפריסין

לאחר שהוצא צו מעצר בינלאומי לשמואל פלג וגבריאל אלון אבוטבול חשד כי השניים חטפו את בן ה-6, האחרון נעצר, לאחר שאותר ע"י מעקב טלפוני. לפי החשד, נהג להשתמש בשיטות לשמירה על אנונימיות

זמן צפייה: 00:38

גבריאל אלון אבוטבול, בן ה-50, שחשוד כי עזר לשמואל פלג לחטוף את נכדו בן ה-6, איתן בירן, נעצר הבוקר (שישי) בלימסול שבקפריסין, לאחר שצו מעצר בינלאומי הוצא נגד השניים. אלון אותר באי על ידי מעקב טלפוני, ועל פי החשד, השתמש בשיטות מתוחכמות כדי לשמור על אנונימיות. בנוסף, לפי דיווחים בקפריסין, אלון מועסק על ידי חברה צבאית פרטית בשם "Blackwater" שפועלת בעיראק ואפגניסטן.

מוקדם יותר השבוע דחה בית המשפט באיטליה הערעור של סבו של איתן בירן נגד צו המעצר הבינלאומי שהוצא נגדו לפני כשבועיים. איתן הינו הילד היחידי ששרד את הטרגדיה של רכבל מוטרון ב-23 במאי השנה. בן ה-50 ככל הנראה נהג ברכבו של פלג בעת החטיפה, במסגרתה הילד הובא לעיר לוגאנו שבשוויץ, כדי לעלות על מטוס פרטי לתל אביב. עקב כך, כאמור שני צווי המעצר הבינלאומיים נדרשו על ידי התובע בפאביה.

כזכור, לפני כחודשיים בית המשפט באיטליה קבע כי שמואל פלג חטף את נכדו. סבו של איתן נחקר ע"י המשטרה לאחר שהוגשה נגדו תלונה בחשד למעורבותו בחטיפת נכדו. בחדשות 13 נחשף כי לדרכונו של איתן היה מצורף צו שהיה אמור לאפשר רק לדודתו לצאת עימו מאיטליה. בהמשך לכך, התברר כי סבו הצליח לצאת איתו דרך שוויץ ולהיכנס לישראל מבלי ששמו לב שמי שמלווה אותו איננו דודתו.

האיטלקים גילו כי הדרכון של איתן נעלם מביתה של דודתו ובית המשפט האיטלקי דרש מהסב להחזיר את הדרכון. חזקתו של איתן בירן הייתה בידי דודתו שבאיטליה, איה בירן, אליה נקבע כי הוא ישוב.