קרב הענקים של אפריקה: זכייה היסטורית של סנגל בגביע

בגמר גביע אפריקה התחרו שני כוכבי הכדורגל המוסלמים הגדולים בעולם, מוחמד סלאח וסאדיו מאנה - שניהם שחקני ליברפול. השניים הביאו את העולם המוסלמי וחובבי הכדורגל לשאת את עיניהם למשחק שנגמר, לאחר שתי הארכות ודו-קרב מהנקודה הלבנה, בניצחון המפתיע של סנגל

שחקני נבחרת סנגל חוגגים את הזכייה
שחקני נבחרת סנגל חוגגים את הזכייה | צילום: רויטרס

עיני העולם המוסלמי והערבי היו נשואות אמש (ראשון) למשחק גמר גביע אפריקה לאומות בכדורגל, המתקיים אחת לשנתיים, בו ניצחה נבחרת סנגל 2-4 לאחר תיקו 0-0 ובעיטות עונשין את נבחרת מצרים. זוהי זכייתה הראשונה אי פעם של הנבחרת הסנגלית בגביע.

Africa Cup Of Nations Final Senegal V Egypt
שחקני נבחרת מצרים מאוכזבים מההפסד | צילום: רויטרס

נבחרת מצרים, שיאנית הזכיות שקטפה כבר שבע פעמים את התואר היבשתי, עלתה למגרש עם החלוץ האגדי שנחשב לגיבור לאומי במדינה, מוחמד סלאח בן ה-29, אשר מוכר לחובבי הכדורגל ברחבי העולם ככוכב הקבוצה האנגלית ליברפול, שם הוא משחק מאז שנת 2017.

Africa Cup Of Nations Final Senegal V Egypt
מוחמד סלאח לאחר ההפסד | צילום: רויטרס

בעונת הבכורה שלו בליברפול, שבר סלאח את שיא הכיבושים לשחקן בעונת הבכורה שלו במועדון, עם לא פחות מ-44 שערים בכל המסגרות, והפך לכדורגלן המצרי הראשון והיחיד שהועמד לתואר שחקן השנה בעולם.

Africa Cup Of Nations Final Senegal V Egypt
סאדיו מאנה חוגג עם שחקני נבחרת סנגל | צילום: רויטרס

מולו בגמר האפריקני עמד מי שמשחק עמו כתף אל כתף כקיצוני בליברפול, סאדיו מאנה בן ה-29 מנבחרת סנגל, שחתום בקבוצה האנגלית כבר מ-2016. בניגוד לנבחרת המצרית, הנבחרת הסנגלית לא זכתה מעולם בגביע אפריקה לאומות, על אף שזו הפעם השלישית שהעפילה לגמר. הפסדים לא זרים לנבחרת הסנגלית, שרק בשנת 2019 הפסידה לנבחרת אלג'יריה בגמר הגביע.

Auxfrs
סאדיו מאנה ומוחמד סלאח במשחק | צילום: רויטרס

בשנת 2020 היה מאנה לסנגלי השני בלבד שקיבל את התואר "כדורגלן השנה של אפריקה", והיה מועמד בשנת 2019 לפרס "כדור הזהב", אך הגיע למקום הרביעי כשלפניו הגיעו מסי, רונאלדו וחברו למועדון, וירג'יל ואן דייק.

Africa Cup Of Nations Final Fans Gather For The Final Senegal V Egypt
אוהדים מצריים צופים במשחק | צילום: רויטרס

על אף שבמהלך העונה בליברפול כבש סאלח עד כה מספר כפול של שערים ממאנה, ובישל תשעה לעומת מאנה שבישל רק אחד, בטורניר האומות סלאח כבש שני שערים בלבד לעומת מאנה שכבש ארבעה שערים, כולל בעיטת העונשין הרביעית והאחרונה של סנגל שהביאה לנבחרת את הניצחון ההיסטורי.

סלאח ומאנה לא חולקים רק מועדון ושנת לידה, את עונת 2018-2019 סיימו שניהם עם התואר "מלכי השערים" של הליגה האנגלית - עם 22 כיבושים לכל אחד.

סלאח ומאנה במדי ליברפול
סלאח ומאנה במדי ליברפול | צילום: רויטרס

בנוסף לכך, מאנה וסלאח שניהם מוסלמים אדוקים שמקפידים לברך, להשתחוות ולהודות לאל לפני כל משחק ולאחר כל גול. "זה כמו להתפלל או להודות לאל על מה שקיבלתי, תמיד עשיתי את זה, מאז שהייתי צעיר, בכל מקום", אמר סלאח בריאיון לרשת CNN.

Whatsapp Image 2022 02 06 At 2
אוהדים מצריים צופים במשחק | צילום: רויטרס