מצרים: לפחות 40 הרוגים בשריפה בכנסייה, רובם ילדים

השריפה פרצה ככל הנראה בגלל תקלה חשמלית, ועד מהרה התפשטה בכל הכנסייה וחסמה את אחת היציאות הראשיות. אחד המתפללים שיצא דקות ספורות לפני פרוץ הדליקה מספר על המראות הקשים לאחר שוך הלהבות: "הגופות היו חרוכות לגמרי, רובן של ילדים". שר הביטחון גנץ שלח תנחומים: "עומדים לצד מצרים מול האסון הקשה הזה"

כנסייה שריפה מצרים

לפחות 40 הרוגים ו-45 פצועים בעקבות שריפה שפרצה היום (ראשון) בכנסייה בגיזה, מצרים. לפי משרד הפנים המצרי השריפה נגרמה מקצר חשמלי במזגן, בזמן ש-5,000 אנשים נכחו בכנסייה בתפילת מסה של יום ראשון.

השריפה חסמה את אחת היציאות מהכנסייה, מה שגרם למנוסה המונית. המתפללים עלו לקומות השלישית והרביעית, בעוד שהשריפה גברה והתשפטה גם לקומה השנייה. "שמענו רעש חזק וראינו ניצוצות ואש יוצאים מהחלונות", סיפר אחד המתפללים במקום שהיה עם בתו והצליחו לצאת מהמקום.

שריפה בכנסייה בצרים
שריפה בכנסייה בצרים

שר הביטחון בני גנץ שלח מסר ידידותי למצרים וכתב: "אני מבקש להביע את תנחומיי לעם המצרי, בעקבות השריפה הגדולה בכנסיית אבו סיפין בגיזה. תנחומיי למשפחות הקורבנות, ואיחולי החלמה לפצועים. מדינת ישראל כולה עומדת לצד מצרים מול האסון הקשה הזה".

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני שולח תנחומים למשפחות של הקורבנות החפים מפשע, שנהרגו בבית תפילה לאלוהים". מאהר מוראד, אחד מהמתפללים במקום, יצא לאחר התפילה והשאיר את אחותו הקטנה בכנסייה. "אחרי עשרה מטרים שמעתי קול צרחות וראיתי את העשן עולה מהכנסייה. אחרי שהשתלטו על הלהבות זיהיתי את גופת אחותי, הגופות היו חרוכות לגמרי, רובן של ילדים שהיו בחדר המיועד לילדים אשר בכנסייה".